Nakon nepunih mesec dana od uvođenja vanrednog stanja povodom epidemije korona virusa u Republici Srbiji pratimo kako posluju kompanije iz oblasti ambalaže i pakovanja i kako čuvaju svoje zaposlene od korona virusa.
Prošlo je skoro mesec dana od uvođenja vanrednog stanja povodom epidemije korona virusa u Republici Srbiji. Kompanije, mikro, mala preduzeća i preduzetnici suočili su se sa novim izazovima, odnosno, “poslovanjem u doba korone”. Ambipak magazin prati kako kompanije iz oblasti ambalaže i pakovanja organizuju svoje poslovanje i kako se snalaze u novonastalim okolnostima. Ovog puta smo proverili kako se epidemija korona virusa odrazila na poslovanje JPC – Jovšić printing centar i razgovarali sa osnivačem i vlasnikom, Sašom Jovšićem.
Koliko vanredno stanje zbog proglašene epidemije korona virusa u Republici Srbiji utiču na poslovanje Vaše kompanije?
Uvođenje vanrednog stanja zbog epidemije korona virusa je svakako značajno uticalo na kompletno tržište a posledično i na naše poslovanje. S obzirom da pratimo svetske trendove u poslovanju, primenili smo preventivne higijenske i bezbednosne mere na osnovu preporuka Svetske zdravstvene organizacije nedelju dana pre proglašenja epidemije i vanrednog stanja. Organizovali smo se tako da obezbedimo optimalan kontinutet proizvodnje uz smanjenje rizika od transmisije virusa na najmanju moguću meru. Obim posla se jeste smanjio u određenoj meri, ali smo mi i dalje nastavili da poslujemo bez dana prekida. Kao firma sa 24 godina dugom tradicijom i ranije smo poslovali u vreme vanrednih situacija i sve smo uspeli uspešno da ih prevaziđemo.
Klijenti će nastaviti sa svojim promotivnim aktivnostima kako bi nastavili poslovanje i približili se kupcima, što će svakako uticati i na naš posao.
Kako u praksi izgleda poslovanje u doba korone, koje ste mere preduzeli u smislu dezinfekcije i organizacije rada zaposlenih?
JPC je firma koja je uvek vodila računa o bezbednosti i zdravlju svojih zaposlenih, kako imamo implementiran Integrisani menadžment sistem i posedujemo sertifikate ISO 9001, ISO 14001 I ISO 18001 imamo jasno definisane procedure postupanja u slučaju vanrednih situacija. Od trenutka proglašavanja epidemije uveli smo dodatne mere i usaglasili se preporukama nadležnih institucija, i to:
– omogućen je rad od kuće svim zaposlenima čije prisustvo u firmi nije neophodno;
– obezbeđena su zaštitna i dezinfekciona sredstva za sve zaposlene;
– radi se po smenama kako bi se maksimalno smanjio broj prisutnih u prostorijama firme;
– redovno se vrši dezinfekcija i provetravanje svih prostorija;
– izmenjene su procedure za isporuku proizvoda i dostavu materijala;
– svi zaposleni su upoznati sa preventivnim bezbednosnim merama i dosledno ih se pridržavaju.
Više informacija o korona virusu, statusu pandemije i merama zaštite i reakcije u slučaju zaraze, potražite na zvaničnom sajtu www.covid19.rs
Kakav je Vaš komentar na mere Vlade Republike Srbije za pomoć privredi koja je evidentno uzdrmana pandemijom korona virusa?
Razumljivo je da će u vremenima kao što su ova Vlada izaći sa merama koje za cilj imaju ublaživanje posledica koju epidemija koronavirusa ima na privredu kao što su odlaganje dospelih obaveza, programi za dodelu kredita za održavanje likvidnosti kao i direktna davanja mikro, malim i srednjim preduzećima. Smatramo da su ove mere od ključnog značaja za oporavak upravo ovakvih preduzeća koji su ovom situacijom najviše i pogođena. Mi kao našu najveću snagu vidimo upravo naše zaposlene, od kojih su neki sa nama od samog početka a najveći broj njih više od 10 godina, te nam je njihova dobrobit na prvom mestu. Verujemo da ćemo uz ovakve mere svi zajedno uspeti da prevaziđemo ovu izazovnu situaciju.
Šta mislite, kako će se odvijati oporavak kada se proglasi prekid vanrednog stanja i kraj epidemije? Kako će izgledati poslovanje nakon korone?
Prvih par meseci potrošači će krenuti da se vraćaju standardnim aktivnostima koje su im bile uskraćene za vreme trajanja vandrednog stanja. HORECA i uslužne delatnosti bi trebalo prve da osete boljitak jer su i najviše pogođene celom situacijom. Nažalost turizam i avio-saobraćaj će verovatno još neko vreme osećati posledice pandemije. Sa druge strane očekujem da će FMCG sektor da nastavi da raste. Promeniće se navike potrošača u nekoj meri što će uticati na povećanje online prodaje.
Što se tiče štamparske industrije verujemo da će i pored finansijske iscrpljenosti koja će nastati u ovom periodu, klijenti nastaviti sa svojim promotivnim aktivnostima kako bi nastavili poslovanje i približili se kupcima, što će svakako uticati i na naš posao.
PROČITAJTE JOŠ: PAPIR PRINT: Zadržali smo isti nivo ili čak povećali prizvodnju ambalaže za vreme korone
Pored svega ovoga mi smo prethodne godine radili i na implementaciji DSF-a (digital store front) koji klijentima omogućuje lakše poručivanje robe u optimalnim količinama sa mogućnošću praćenja troškova na svakom pojedinačnom mestu troška i na taj način ćemo pomoći klijentima da mogu efikasnije da raspoređuju svoj budžet što će uticati na njihovo poslovanje i obezbediti kontinuirane marketing aktivnosti.
Ovo je vreme kada je potrebno da svi izvučemo najbolje iz sebe kako bismo imali rezultate koji ce omogućiti da u narednom periodu održimo poslovanje firmi i obezbedimo svojim zaposlenima sigurnost i jedino ukoliko svi budemo radili kao tim uspećemo da prevaziđemo sve posledice koje nas očekuju u narednom periodu.
Foto: JPC/arhiva