Koje sve inovacije u industriji ambalaže smo mogli da primetimo od početka pandemije Covid-19 i kakvi nas trendovi očekuju u ovoj izazovnoj 2021. godini?
Iako je prethodna godina bila izuzetno teška, u industriji ambalaže mogle su se primetiti izuzetne inovacije. Prvenstveno je bilo potrebno pakovanja prilagoditi e-trgovini, posebnu pažnju posvetiti reciklažnim materijalima, ali se fokusirati i na dizajn ambalaže. Veliki izazov za ambalažnu industriju biće ova nepredvidiva 2021. godina u kojoj će se trendovi prilagođavati promenama.
Tokom prethodne godine više pažnje povećeno je Bag-in-box ambalaži s obzirom na to da je došlo do promena u načinu života, kao i u navikama potrošača. Jednostavnost, praktičnost, očuvanje svežine pića, kao i mogućnost recikliranja su najveće prednosti pomenute ambalaže za koju se veruje da će tek doživeti svoju slavu.
Takođe, vino u konzervi je postalo izuzetno popularno dok stručnjaci smatraju da će se i vrhunske vinarije širom sveta u budućnosti više okrenuti ovakvom načinu pakovanja. Staklena ambalaža zauzima više prostora, teža je za otvaranje, dok su limenke jednostavnije za uputrebu, kao i transport, a kvalitet vina ne menja.
U nastavku vam predstavljamo još nekoliko značajnih inovacija koje će uticati, kako na zaštitu životne sredine, tako i na promenu razmišljanja potrošača.
Johnnie Walker u papirnoj ambalaži
Na proleće ove godine kompanija Diageo, koja je vlasnik brenda Johnnie Walker, trebalo bi da pusti u prodaju prve količine pomenutog viskija u papirnoj ekološkoj ambalaži. Boce će biti napravljene od 100% drvene pulpe, biće u potpunosti bez plastike i moći će da se recikliraju.
Limenka sa zatvaračem
Kompanija PepsiCo, u saradnji sa firmom XOLUTION, postavila je visoke standarde u poslovanju time što je na aluminijuske limenke postavila izuzetno korisne i kvalitetne zatvarače. Cilj je bio da se pomoge potrošaču kako bi svežinu omiljenog pića moga da sačuva za kasnije, kao i da ne razmišlja o tome da li će se napita prosuti. Na web stranici kompanije XOLUTION može se naći tačno uputstvo za upotrebu pomenutog zazvarača.
P&G Eco-Box
Čuvena kompanija Procter & Gamble tokom prošle godine proširila je svoj portfolio Eco-Box ambalaže i na druge svoje proizvode s obzirom na to da je Tide Original, prvi tako pakovan, izazvao veliko zadovoljstvo kod potrošača.
Kada je tokom pandemije Covid-19 e-trgovina uzela maha, Eco-Box ambalaža bila je najbolje rešenje jer joj nije bilo potrebno dodatno pakovanje i nije postojala mogućnost curenja deterdženta za veš ili omekšivača zbog kvalitetne slavine sa spoljašnje strane. Takođe, pomenuta pakovanja imaju 60% manje plastike od tradicionalnih čime kompanija dodatno vodi računa o zaštiti životne sredine.
Naslovna fotografija: Liviu C/Unsplash