back to top
Thursday, January 30, 2025
Ambipak seminar

Na Izložbi hrvatskog dizajna 26 radova u kategoriji dizajn ambalaže – ovo su svi učesnici

Ambalaža

Od ukupno 241 pristiglog rada na Izložbi hrvatskog dizajna 2023/2024, u kategoriji dizajna ambalaže našlo se 26, a obe nagrade pripale su čuvenom brendu koji je redizajnirao pakovanja.  

Izložba hrvatskog dizajna, koju od 1999. godine organizuje Hrvatsko dizajnersko društvo, najvažnija je strukovna dizajnerska manifestacija u ovoj zemlji, koja okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tokom dvogodišnjeg perioda u svim sferama dizajnerskog delovanja.

Tu spadaju dizajn vizualnih komunikacija i grafički dizajn, industrijski dizajn, dizajn ambalaže, dizajn prostornih intervencija i sastava, dizajn interakcija i elektronskih medija, kritički, odnosno konceptualni dizajn, tekstilni, modni i odevni dizajn itd.

PROČITAJTE JOŠ: Dizajn ambalaže: Najavljujemo 4 trenda za 2025. godinu

Svi pristigli radovi moraju da prođu strogu kritičku selekciju za koju su zaduženi Selekcijska komisija i Međunarodni ocenjivački sud koji čine neki od najvećih autoriteta u različitim područjima profesionalnog dizajnerskog delovanja. Za period 2023/24. pristigao je 241 rad u devet profesionalnih i isto toliko studentskih kategorija.

U kategoriji Dizajn ambalaže žiri je birao između 26 radova. Kao što smo pisali ranije, nagrada je otišla na adresu Kraš Napolitanki (Imago), koje su doživele redizajn pakovanja, koji je bio ozbiljan zadatak.

Još jednom proizvodu ovog brenda pripalo je posebno prizanje – reč je o KiKi bombonama (Bruketa&Žinić&Grey) čije pakovanje je modernizovano, u skladu s trendovima.

U ovoj konkurenciji našli su se i sledeći proizvodi.

Oraketa (Studio Sonda) Multivitaminski instant napitak čiji novi dizajn pakovanja ima cilj da ga značajnije istakne u odnosu na vodećeg konkurenta.

Foto: Studio Sonda

Keliro (Studio Sudar) Zanatska destilerija čiji vizuelni identitet naglašava bezbroj prirodnih sastojaka koji njenim likerima daju toliku snagu.

Bajkin (Studio Sonda) Etiketa je osmišljena kako bi prenela čvrstu povezanost proizvođača s mestom Bajkini, te istakla porodičnu tradiciju maslinarstva koja se prenosi iz generacije u generaciju.

Heineken150 (Studio đkć) Dizajn serije etiketa povodom 150 godina Heinekena za glavni motiv uzima zvezdu – najprepoznatljiviji simbol brenda koji je šezdesetih godina dizajnirao hrvatski dizajner Danijel Popović u sklopu studentskog takmičenja.

Heineken dizajn ambalaže
Foto: Studio đkć

Mlinar Medenjaci & Amoreti (Studio Kuharić 8) Nova ambalaža se radila u godini kada je Mlinar obeležavao 120 godina postojanja, a inspiracija je pronađena u obliku i prepoznatljivim vizualnim karakteristikama izvorne zgrade križevačkog Paromlina.

Maslinika V (Bruketa&Žinić&Grey) Ambalaža pripoveda priču o malom masliniku koji proizvodi najčistije ekstra devičansko maslinovo ulje ručnim branjem i presovanjem maslina istog dana.

SAMPÉ gin (DIG studio) Dizajn ovog džina inspirisan je legendom o Svetom Petru i ribi Kovaču, poznatoj kao Šanpjer, Sant-Pierre ili Sampé.

Turinela (Bruketa&Žinić&Grey) Iako ime Turinela proizlazi iz lokaliteta Mali Turini na kojem se uzgajaju masline, ono je poslužilo kao inspiracija za interaktivni element etikete.

BITE Zagreb (DIG studio) BITE Zagreb prvi je proizvod iz linije destinacijskih suvenira umetničkih paprenjaka BITE ART.

Vegeta BIO (Bruketa&Žinić&Grey) U čast Vegetinim počecima, kreirano je limitirano izdanje pakovanja povodom 65-godišnjice od nastanka, kako bi podsetilo celu porodicu da podjednako podele kućne poslove.

dizajn ambalaze
Foto: Bruketa&Žinić&Grey

Komplet Hrvatske kovnice novca „Hum – Zvjezdarnica Višnjan“ (DIG studio) Hrvatska narodna banka je izdala, a Hrvatska kovnica novca otkovala najmanju kovanicu na svetu – zlatnik obima samo 1,99 milimetara. Ekskluzivna ambalaža otvara se poput karte i vodi do dragocenosti u iskustvu otkrivanja velike vrednosti.

Vegeta&Spirulina (Bruketa&Žinić&Grey) Povodom 75-godišnjice od nastanka Podravka je lansirala novi proizvod Vegeta&Spirulina, limitirano poklon izdanje popularnog začina. Dizajn je inspirisan činjenicom da je proizvod na tržište lansiran pred Božić te je namenjen kao poklon za one koji od hrane očekuju više.

ORQA FPV.Ace (Studio 33) Obrazovni set za bespilotne letelice ORQA. Svaka komponenta je dizajnirana tako da stane u svoj namenski prostor unutar veće kutije, koju je kasnije moguće odložiti na policama poput knjige.

Istriana (Studio Tumpić/Prenc) Savremeni dizajn boce za extra devičansko maslinovo ulje.

1244 Islands gin (Vanja Cuculić) U Jadranskom moru postoje 1244 ostrva. Limun i ruzmarin s Visa tema su prve edicije. Skladno tome, forma prednje etikete ocrtava ostrvo. Etiketa je papirna, u nekoliko slojeva kao topografska karta, dok su ostali elementi utisnuti direktno na staklo.

dizajn ambalaže
Foto: Vanja Cuculić

Traditional Croatian Tattoos (Nina Bačun, Sara Dumančić) Dizajn ambalaže privremenih tetovaža ima cilj edukaciju o zaboravljenoj praksi tradicionalne kulture.

Mlade (Studio Soče+Mrša) Maslinovo ulje Mlade pravi se od maslina koje su 2022. godine uspele da prežive razorni požar u selu Zaton kraj Šibenika. Dizajn etikete inspirisan je dramatičnom lepotom crne spaljene zemlje, plavičastog pepela i sivih izgorenih grana.

Bronza (Studio Size) Studio Size kreirao je naziv brenda, vizualni identitet i dizajn pakovanja za Bronzu brend gourmet testenine koja se dobija specifičnim procesom proizvodnje uz pomoć bronzanih kalupa.

Gloria (Studio Size) Vizualni identitet i dizajn ambalaže izdvaja Gloriju od konvencionalnih hard seltzera.

VK Ikons (Studio Size) Kako je Ikons nastao spajanjem dvaju vina, dizajnu etikete pristupljeno je kroz doslovni koncept mešanja, kombinujući elemente iz dve postojeće etikete kako bi nastao jedinstveni identitet za Ikons.

Foto: Studio Size

Concoction&Collab (Studio Šesnić&Turković) Serija Concoction je redizajnirana, a serija Collab Zmajske pivovare dizajnirana tako da se jasno vidi koji brend ih proizvodi, ali da ipak imaju svoj specifični karakter.

Pomalo (Studio Size) Vizualni identitet i ambalaža za brend za negu kože koji promoviše fleksibilan stress-free pristup nezi kože.

Bòme (Klasja Habjan) Etikete vina definiše šest različitih ilustracija koje povezuje posveta slobodi, hedonizmu i kreativnosti, kao i, na zadnjim etiketama, poezija u prozi i igra reči samog imena vina.

NatureSafe Marine (Studio Size) Vizualni identitet i dizajn ambalaže za NatureSafe Marine, brend proizvoda za ekološko čišćenje jahti.

Izvor: Izložba hrvatskog dizajna

Najnoviji članci