Trend kao pojam ukazuje na smer razvoja i rasta neke pojave ili ideje, zatim tendenciju na tržištu, za koju stručnjaci tvrde da ne mora uvek biti pozitivna. Simbolika trenda ogleda se u konstantnim promenama. Implementaciju novih trendova u obeležavanju različite ambalaže na srpskom i regionalnom tržištu, prati kompanija Elmed d.o.o. Temerin i uspešno ih realizuje za svoje klijente.
Prva Ambipak konferencija „Ambalaža u doba održivog razvoja“, organizovana od strane našeg portala, Ambipak magazin i uz institucionalnu podršku Privredne komore Srbije, održana je 14. oktobra 2021. godine u Beogradu. O ulozi trendova u obeležavanju različitih vrsta ambalaže, zatim materijalima koji se najviše recikliraju, šta se promenilo u “kovid eri”, kao i o zahtevima zaštite životne sredine i u ovom sektoru, govorio je Aleksandar Krstić, direktor prodaje u kompaniji Elmed d.o.o.Temerin.
Elmed d.o.o. Temerin je kompanija koja ima tradiciju rada 30. godina, aktivnosti su usmerene na integrisana rešenja za kodiranje, etiketiranje i inspekciju proizvoda. Naša kompanija u saradnji sa inostranim partnerima donosi na domaće i regionalno tržište najsavremenije tehnologije u obeležavanju i kodiranju, kontroli proizvoda i ambalaže.
Cilj kompanije je vrhunska podrška kvalitetu rada klijenata. Takođe, veliku pažnju posvećuju edukaciji zaposlenih, kao i razvoju softvera. Proizvodi i tehnologije iz Elmed programa su: kodiranje i markiranje, digitalna štampa, etiketiranje, pakovanje, automatizacija proizvodnje, inspekcijski sistemi, Auto ID, logistika, razvoj softverskih rešenja, proizvodnja opreme, proizvodnja samolepljivih etiketa, magnetni separatori, kao i mašinska obrada metala.
-Prateći tržišne trendove pokrenuli smo pored postojeće delatnosti i proizvodnju etiketa, blanko i kolor. Takođe, imamo pogon za proizvodnju transportnih sistema, nosača stalaka. Radimo sa sistemima za etiketiranje i sistemima za inspekciju, koji garantuju kvalitet proizvoda. Poslujemo na domaćem i regionalnom tržištu, u partnerstvu sa kompanijama: „Domino“ za kodiranje i markiranje, „Herma“ za etiketiranje i u inspekcijskim sistemima „Loma“ i „FT sistem“, ističe direktor Krstić.
Promene koje su se desile na tržištu u “kovid eri“, donele su potrebe stalnog prilagođavanja tržištu, a u skladu sa tim:
-Ubrzani su procesi digitalizacije i automatizacije
-Promenjene su navike potrošača
-U poslednjih godinu i po dana, obeležavanje ambalaže dostiglo je veliki rast, a usko je povezano sa ekspanzijom prehrambene, kozmetičke, farmaceutske industrije i industrije pića, koje su doživele ekspanziju u periodu zaključavanja. Zapaža se da su iste industrije doživele ekspanziju i u internet trgovini. Procene su da će naša industrija zabeležiti rast u periodu do 2025. godine, potražnja za potrebama obeležavanja ambalaže biće oko 1. triliona dolara, a vrednost samog tržišta oko 45. milijardi dolara, objašnjava direktor Krstić.
Prema poslednjoj statistici, beleži se rast potreba za pravilnim i optimalnim skladištenjem i upravljanjem lancem snabdevanja.
-Ono na čemu se u ovom trenutku radi i ono što je trend u svetu, a tako i u našoj zemlji je sledljivost proizvoda, to jest optimizacija lanca od proizvodnje do krajnjeg korisnika. Takođe, jedna od bitnih stavki je očuvanje životne sredine, smanjenje uticaja ugljen dioksida, smanjenje otpada reciklaže uz očuvanje proizvoda i ekonomsku efikasnost.
Što se tiče ambalaže, velika je ekspanzija aluminijumske iz više razloga, jer je to materijal koji može nebrojeno puta da se reciklira, uspeva da odgovori na zadržavanje kvaliteta proizvoda i siguran je za pakovanje.
-Ono što je trend u obeležavanju aluminijumske ambalaže je korišćenje Fiber laser Domino F720 štampača, koji do kraja čuva kvalitet proizvoda a bitno je za ove štampače napomenuti i zaštitu životne sredine i smanjenu potrošnju rastvarača i mastila, i ostalih stavki koje mogu da naude životnoj sredini.
Trenutno radnimo na implementiranju još jednog trenda i proizvoda Domino serija za obeležavanje bilo kojih pakovanja, zatim serija za obeležavanje paketa i paleta, kao i softvera za praćenje paketa i paleta od proizvodnje do krajnjeg potrošača, kako bi se pratila sledljivost robe u celom lancu snabdevanja.
Zadovoljan potrošač je veoma bitan stub brenda i svaka kompanija mora konstantno da radi na tome, zaključio je za kraj izlaganja, Aleksandar Krstić.
Na linku konferencije možete poslušati predavanje – 1h 09 min.