Predstavljamo 11 top trendova za dizajn ambalaže u 2022. godini: umirujuće boje, šarmantni likovi i nostalgija. Ako postoji nešto što možemo naučiti o trendovima dizajna ambalaže 2022, to je da potrošači traže pozitivne vibracije.
Polako već postaje tradicija da s početka godine ispratimo predloge i procene trendova za dizajn ambalaže koje objavljuje platforma 99designs.com.
Za 2022. godinu kao zajedničku karateristiku u dizajnu ambalaže oni navode potrebu da pakovanje odiše mirom, smirujućim bojama, veselim ilustracijama, što baziraju na potrebi da u život koji nam je prethodno prilično opterećen pandemijom i teškim temama, unesemo malo smirenja i vedrine.
Top trendovi dizajna ambalaže u 2022. godini
1. Nova era psihodelije 60-ih
Prema 99designs platformi neki dizajnerski trendovi toliko su sveti da nikad ne izlaze iz stila. Psihodelija iz 1960. definitivno spada u tu kategoriju. Savremeni pogled na ponovno oživljavanje psihodelije iz šezdesetih godina podseća nas na vreme slobodne ljubavi, mira i sreće. Za to ne možemo poreći da nam je potrebno sve više dok zalazimo u dublje vode pandemije. Iskrivljena slova, “groovy” talasi i pop boje postavljene naspram savremenih proizvoda pomažu ovom tipu dizajna da se istakne i ostavi nam osećaj mira i ljubavi.
2. Ekscentrični dizajn usmeren na tekst
Svi znakovi fotografije i ilustracije stavljeni su na stranu kako bi se napravio prostor za istaknuta slova, često koristeći kontrastne boje. Ovaj trend dizajna pakovanja dovodi u pitanje svakodnevne perspektive fontova, gdje se font smatra umetničkim delom umesto davanja prioriteta čitljivosti.
3. Pakovanje koje zrači spokojem
U 2022. godini i dalje se nastavlja turbulentan period zbog čega je trend i u dizajnu ambalaže pronalaženje spokoja. Savršeno je tempiran i upravo ono što nam je potrebno u bliskom okruženju sada. Prigušene i komplementarne boje daju nam onaj početni izdah olakšanja, dok pojednostavljena kopija i minimalna slova utiču na laku čitljivost, objašanja 99designs.
1AM Leotrim Behancea .
PolinaShee
4. Lažna 3D dekoracija
Ova inovativna lažna 3D grafička ilustracija donosi sofisticiranu i savremenu prednost ovom trendu dizajna pakovanja. Igranje s dubinom i iluzijom siguran je način da se potrošači zaustave i pogledaju.
5. Očaravajuće izmaglice boja
Obična bela ambalaza daje imupls života raspršenim zamagljenim bojama.Trend magle u boji zavladao je svetom dizajna Instagrama, verovatno zbog svog smirujućeg dejstva .
6. Maksimalno iznutra, minimalno izvana
Evo jednog trenda prilagođenog e-trgovini. Opisujući ovaj trend, Justin Hamra, umetnički direktor 99designs.com, kaže:
“Uz milione paketa koji se isporučuju svaki dan, učiniti pakovanje iskustvom važnije je nego ikad. Kao dizajneri ambalaže, moramo doneti uzbuđenje i avanturu kupovine na vaša vrata – kada vi, kupac, otvorite tu neopisivu kutiju, jednom ste nogom ušli na vrata brenda. “
Pojednostavljeni i minimalni logotipi preslikavaju se spolja na unutra, kako bi otkrili svetle boje i maksimalističke ilustracije, ostavljajući potrošače oduševljene brendom.
7. Savršeno nesavršeni sirovi materijali
Zemljane nesavršene teksture podsećaju potrošače odakle robne marke uzimaju svoje materijale a što je neophodno za brendove koji žele progurati svoj ekološki etos i podstaći svest o zabrinutosti potrošača o klimatskoj krizi.
Budući da se industrija brzo menja i daje prednost brendovima koji stavljaju fokus na održivost, društveno-odgovorna ambalaža i ambalaža koja se može kompostirati jedna je od mnogih stvari koje kao brend možete učiniti kako biste pokazali da ste ozbiljni u pogledu svog održivog pozicioniranja.
Gotovo beo, reciklirani materijali s teksturom takođe pruža predivnu podlogu za štampano mastilo, stvarajući osetljivo izobličenje boje.
8. Kolaž – iseci i zalepi boju
Ljubav prema kolažu živi kao integralni oblik dizajna, ove godine s više naglaska na geometriji i slojevitosti boja. Iscepkani, neobrađeni krajevi papira reflektuju reciklirirane materijale, dok se korišćenjem kolaža u dizajnu materijala omogućuje povezivanje sa specifičnom kreativnom publikom.
9. Estetika Y2K
“2020-e su se nekad smatrale budućnošću dizajna i tehnologije. Sada okrećemo leđa uglađenom minimalizmu sadašnjosti i tražimo inspiraciju u prošlosti. Tačnije, u Y2K, procvatu 2000-ih, u svoj svojoj kičastoj, metalik raskoši.”, kaže Justin Hamra, umetnički direktor u 99designs.
99designs objašnjava da je ponovno oživljavanje Y2K, zapravo, šarmantna ironija jer smo s početka milenijuma bili opsednuti futurizmom, a sada je pogled na nekadašnji futurizam nostalgičan, na sličan način kao i retro-futurizam. Bledoplava, srebrna, biela i bleda neonska boja su u pozadini dok geometrijski oblici dodaju dinamičan završetak.
10. “Rubber hose” stil animacija
“Rubber hose” likovi postali su poznati u SAD-u 1920-ih zahvaljujući kreatorima poput Billa Nolana i Walta Disneyja, a poslednjih godina oživeli su ih ilustratori širom sveta uzdignutim potezima kista i sarkastičnijim i razigranijim izrazima, piše 99desingns. U poređenju sa originalnim likovima iz 1920-ih, često ćete u 2022. pronaći raznolikost u kapama, tenisicama i tetovažama, što vizualno unosi savremenu estetiku.
11. Ilustrovani nestašluk
Kao i kod prethodnog trenda, ovi mladenački crteži donose osmeh, i pomalo zbunjenost time kako su se našli na vašoj ambalaži. Uostalom, humor je jedan od najbržih puteva ka srcu.
Izvor: 99designs.com
Naslovna fotografija: Dizajn ambalaže Alpha_Creative