Modna industrija je, na globalnom nivou, svesna potrebe da doprinese održivosti i očuvanju životne sredine kroz različlite inovacije pakovanja
Brojni modni brendovi i maloprodajni lanci donose odluke o smanjenju količine ambalaže koju koriste, poboljšanju reciklaže ili razvijaju neke druge opcije pakovanja koje se mogu ponovo koristiti.
Moda se do sada oslanjala na plastiku i papir u celom lancu snabdevanja – od polietilenskih kesa u fabrikama do plastične ambalaže za onlajn porudžbine i plastičnih kesa u prodavnicama do papirnih nalepnica za vraćanje.
Kada je reč o sferi modnog pakovanja dobra vest je da se ide u korak sa vremenom i aktuelnim potrebama. Odgovorni dobavljači ambalaže danas dele jednostavnu ambiciju: da razviju rešenja za višekratnu upotrebu sa niskim ugljeničnim otiskom, pomažući svojim klijentima da minimiziraju štetne emisije.
U svemu tome veliku ulogu igra pametna tehnologija koja na više načina može doprineti rešavanju problema u modnoj sferi.
Pametna tehnologija u pakovanju i obeležavanju garderobe zajedno sa kutijama sa FSC sertifikatom*, recikliranim plastičnim kesama i vešalicama bez plastike, podiže održivost na viši nivo.
Kada je reč o modernoj tehnologiji i pametnom pakovanju digitalni ID-ovi u lancu snabdevanja biće od suštinskog značaja u komunikaciji sa krajnjim korisnicima, čiji je posao da usvoje mentalitet recikliranja i ponovne upotrebe
Mnogi brendovi odeće sada vide pakovanje kao jedan od elemenata svog poslovanja gde se emisije CO2 mogu smanjiti. Njihova realnost je da ekološki svesni potrošači ne očekuju ništa manje.
Mnogi veliki globalni brendovi koji postoje i u Srbiji tako su se već odavno obavezali da svoju plastičnu ambalažu učine višekratnom ili recikliranom.
Kada je reč o modernoj tehnologiji i pametnom pakovanju digitalni ID-ovi u lancu snabdevanja biće od suštinskog značaja u komunikaciji sa krajnjim korisnicima, čiji je posao da usvoje mentalitet recikliranja i ponovne upotrebe.
Od skoro 300 miliona tona plastike proizvedene svake godine, polovina je za jednokratnu upotrebu. Ipak, modnim prodavcima će uvek biti potrebna plastika kako bi sprečili da se odeća ošteti, što rezultira finansijskim i ekološkim troškovima. Oštećeni proizvod koji se ne može nositi ima daleko veći uticaj na životnu sredinu od proizvodnje polietilenske kese. Dakle, možemo očekivati da će potražnja za polietilenskim kesama napravljenim od materijala koji se mogu reciklirati da poraste u narednoj deceniji. Ovo zahteva ogromna ulaganja u postrojenja za industrijsku reciklažu i, naravno, edukaciju potrošača.
Pa se može doneti zaključak da ukoliko modna industrija želi da sačuva planetu modna pakovanja moraju da sadrže sredstva za digitalnu komunikaciju i praćenje podataka. Na taj način će brendovima pružiti bitne podatke neophodne pri dokazivanju da njihove inicijative za održivost funkcionišu.
* FSC standard – međunarodna sertifikacija za drvo iz održivih šuma
Izvor: Packaging Europe
Naslovna footgrafija: Unspplash/freephoto