Kompanija Procter & Gamble najavila je da će se početkom 2023. godine njihov Lenor omekšivač naći u papirnim bocama sa namerom da se u bliskoj budućnosti smanji upotreba plastike.
U saradnji sa Paper Bottle Company (Paboco), P&G pokrenuo je pilot projekat sa holandskim lancem supermarketa Albert Heijn sa idejom da se 120.000 papirnih boca omekšivača za veš, Lenor, pusti u prodaju početkom 2023. godine.
Cilj je da pomenuta papirna boca bude 100% od reciklabilnog materijala, odnosno, biće kreirana od FSC sertifikovanog papira i od PET materijala. Po svom dizajnu i tehnologiji načinjena je od ekološki održivog papira sa međunarodnom FCS garancijom porekla, i tankog plastičnog omota napravljenog od PET plastike reciklirane nakon upotrebe. Na osnovu saznanja prikupljenih od ovog otkrića, buduće verzije ove flaše će objediniti plastični sa papirnim omotom kako bi se napravila konzistentna flaša od 100% prirodnih materijala koju je moguće u potpunosti reciklirati kao i papir. Procter & Gamble fabrike u Evropi su se dodatno obavezale da će smanjiti upotrebu plastike za 30% do 2025. godine.
Potpredsednik za istraživanje i razvoj proizvoda za negu tkanine i održavanje domaćinstva kompanije P&G, Džeri Porter, istakao je da je upravo Lenor izabran za ovaj projekat kao brend čija je ambalaža već uključivala reciklabilnu plastiku.
– Naša vizija je da stvorimo papirnu bocu koja će u potpunosti moći da se reciklira, ali takođe i da drži tečnost, štiti proizvod.
Pobaco tehnologija za izradu papirnih ambalaža rezultirala je saradnjom sa dobro poznatim kompanijama kao što su Coca-Cola Co., Carlsberg Group, the Absolute Co., L’Oréal, BillerudKorsnäs i ALPLA, sa ciljem stvaranja prve boce koja će u potpunosti biti pogodna za reciklažu.
Izvor & fotografija: Procter & Gamble