Održiva ambalaža i ambalaža koja može da se reciklira je zajednički cilj proizvođača ambalaže, korinika i potrošača
Jedna od onih kompanija koje se mogu pohvaliti dugim postojanjem, beogradska Avala Ada, nedavno je kao članica najvećeg proizvođača ambalaže u Evropi, Smurfit Kappe, proslavila 75 godina rada.
Kroz prezentaciju „Održiva ambalaža kao pokretač poslovnog uspeha“, na ovogodišnjoj Ambipak konferenciji, Nikola Marinković, direktor razvoja u kompaniji Smurfit Kappa Avala Ada istakao je da se posebna pažnja posvećuje održivim pakovanjima i rešenjima koja se mogu reciklirati i kompostirati.
Održiva ambalažna rešenja od talasastog kartona i kraft papira
– Cilj kompanije je primena održivih rešenja kroz ambalažu od talasastog kartona, zatim kraft papira sa posebnim performansama, izrađenog od čiste celuloze i bag-in-box proizvoda. Na nivou Smurfit grupe recikliramo 7,4 miliona tona papira godišnje, proizvedemo 8,3 miliona tona zajedno recikliranog i celuloznog papira na godišnjem nivou, odnosno 12,5 milijardi metara kvadratnih ambalaže, dok je 68.000 hektara zemlje pod šumom – rekao je Marinković.
Globalna inicijativa koju je Smurfit Kappa pokrenula pre nekoliko godina, Better Planet Packaging, imala je za cilj kreaciju boljih pakovanja. Težnja zadnjih godina za održivim pakovanjem i pakovanjem koje može da se reciklira je navelo kompaniju da razmišlja vrlo ozbiljno o tome, da kreira timove, istražuje, razvija nove materijale i dizajnira nešto što se kasnije može i reciklirati.
Smurfit Kappa kreira timove za razvoj održive ambalaže koja će zameniti plastiku po pitanju funkcionalnosti
– Vremenom se došlo do zaključka da se sve više traži papir sa barijerom, odnosno papir koji će imati svojstva odbijanja vlage i spoljnih impakata. Daljim razvojem došlo se do materijala koji će sačuvati proizvod i lako se razgraditi u prirodi ako tamo dospe kao otpad. Pravili smo i pakovanja, u okviru Smart designa, koja će zameniti plastiku po pitanju funkcionalnosti – objasnio je Marinković.
Kompanija takođe radi i na pakovanjima od kartona pogodnim za voće i povrće, koja podrazumevaju posebnu zaštitu, ali i na pakovanjima koja su pogodna za transport i e-commerce.
– Naš zadatak je da našim kupcima pružimo punu podršku, kako taj materijal mogu da koriste i da ga primene. Takođe, posvećeni smo vođenju efektivnog poslovanja i podržavamo zeleniju i plavlju planetu. Naša tri stuba su ljudi, planeta i uticaj, dok svojim ponašanjem i svojom strategijom kompanija utiče na to da planeta bude lepša – zaključio je Nikola Marinković na konferenciji.
Kompletna konferencija je dostupna na YouTube kanalu Ambipak magazin
Izvor: Ambipak magazin
Foto: Jakov Simović