Novoosnovana Asocijacija proizvođača pića fokusirana je na implementaciju depozitnog sistema za upravljanje ambalažom
Apatinska Pivara, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Heineken Srbija i Knjaz Miloš su zajedno osnovali Asocijaciju proizvođača pića (APP) sa ciljem da se unapredi sistem upravljanja ambalažnim otpadom i promovišu principi cirkularne ekonomije. Ova Asocijacija će poseban fokus staviti na implementaciju depozitnog sistema za upravljanje ambalažom, koji već funkcioniše uspešno u mnogim zemljama Evrope.
Članovi Asocijacije proizvođača pića su kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom alkoholnih i bezalkoholnih pića i flaširane vode. Glavni cilj APP je raditi zajedno na implementaciji depozitnog sistema za upravljanje ambalažnim otpadom i podržati unapređenje sistema produžene odgovornosti proizvođača.
Takođe, Asocijacija će se zalagati za poboljšanje drugih javnih politika koje se odnose na sektor hrane i pića.
Evropska unija je postavila cilj da do 2025. godine 65% ambalaže bude reciklirano, a posebni ciljevi se postavljaju za staklo, metal i plastiku. Depozitni sistem je već implementiran u mnogim zemljama, a rezultati su impresivni. Na primer, Litvanija je postigla stopu prikupljanja ambalaže od 92% nakon implementacije sistema 2016. godine.
Nemačka je takođe uspešno primenila depozitni sistem, gde se ambalaža prikuplja u svim radnjama koje prodaju pića, a Slovačka je uvela ovaj sistem 2022. godine uz poseban naglasak na edukaciju potrošača.
Naslovna fotografija: Pikist.com