back to top
Friday, novembar 22, 2024

Budućnost borbe protiv falsifikovanja i zaštita brenda i pakovanja do 2026. godine

Ambalaža

Sa ciljem zaštite od falsifikovaja brenda  blockchain, 5G i NFC i ostale digitalne tehnologije  značajno proširuju primenu Internet of things (IoT)  koncepta i na ambalažu, pokazala  je najnovija Smithers studija

Prema novom izveštaju kompanije Smithers, zaštita brenda, track-and-trace i druge tehnologije protiv falsifikovanja  implementirane u ambalaži se sve više koriste, jer se ekonomije širom sveta prilagođavaju post-COVID dobu.

Podaci iz novoobjavljenog izveštaja – Budućnost borbe protiv falsifikovanja, zaštitita brenda i pakovanja do 2026. godine – očigledno pokazuju da će potražnja za ovim komponentama u svetu dostići 3,25 milijardi dolara 2021. godine.

Pandemija doprinosi prognoziranoj  ubrzanoj  složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 5,6% za 2021-2026, što daje ukupnu tržišnu vrednost od 4,26 milijardi dolara u 2026. godini.

Iz globalne perspektive, izveštaj tvrdi da će potražnja za krađom, autentifikacijom proizvoda, dokazima o neovlašćenom pristupu i komponentama track-and-trace i dalje rasti; čak i u Evropi i Severnoj Americi, za koja kaže da su uglavnom statična tržišta standardne ambalaže.

2020. godine globalna pandemija i porast prodaje putem e-trgovine doveli su do porasta lažne robe. Na primer, u kozmetici i ličnoj nezi postoje izveštaji o 56% povećanju falsifikovanih proizvoda koji se prodaju putem mrežnih kanala.

Što je ozbiljnije, strahovi od nestašice lekova, farmaceutskih proizvoda – a sada i vakcina – u mnogim regionima doveli su do veće dostupnosti falsifikovane robe od koje potrošači trebaju zaštitu. Ovo povećava upotrebu rešenja protiv falsifikovanja; uključujući veće interesovanje za track-and-trace.

Koja su predviđanja?

Smithersova analiza prati vrednost pojedinačnih komponenti unutar ovih promenljivih i sve digitalizovanijih lanaca snabdevanja. Tokom narednih pet godina predviđa:

– Nagli porast potražnje za štampanim kodiranjem (kao što su QR kodovi), RFID i tajnim oznakama koji se koriste u sistemima sljedivosti.

– Ovome će se pridružiti dalja upotreba specijalnih mastila i difraktivnih optički promenljivih vizulenih uređaja (DOVID) u autentifikaciji proizvoda.

– Najbrži rast se predviđa komponentama za zaštitu kod blister pakovanja, folija, zatim bezbednosnih lepkova visoke čvrstoće; ali u celini, ovaj segment će rasti ispod tržišne vrednosti.

– Najsporiji rast će se videti kod tehnologija protiv krađe, što je posledica smanjene fizičke maloprodaje tokom predviđenog perioda i prelazak na više digitalnih tehnologija i e-trgovinu.

– Iako su potrošački segmenti u fokusu zaštite,  pretnja od falsifikovanja postoji i delu industrijske robe te se predviđa i najbrži rast u ovom segmentu zaštite do 2026.godine.

Da bi bila efikasna, u izveštaju se kaže da će se bezbednosna ambalaža sve više oslanjati na integrisanje novih tehnologija radi optimizacije sledljivosti i upotrebljivosti. Smithersovo istraživanje tržišta identifikovalo je više pojavnih softverskih i hardverskih rešenja za koja misli da su spremna da to isporuče – uključujući Blockchain distribuirane glavne knjige, 5G i NFC povezivost, širu upotrebu Internet of things (IoT) i digitalne identitete i automatizovanu verifikaciju.


 Izvor: Smithers

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

 

Najnoviji članci