back to top

Reciklažna akcija u Severnoj Makedoniji: „Zatvorite krug, reciklirajte za održivu budućnost”

Zajednička reciklažna akcija Prilepske pivnice, Pakomaka i Ball corporation-a sprovedena u Severnoj Makedoniji rezultirala je sa 64 odsto povećanja reciklaže limenki

U zajedničkoj akciji, koju sprovode Prilepska pivnica, Pakomak i Ball Corporation pod sloganom „Zatvorite krug, reciklirajte za održivu budućnost“ procenat reciklaže limenki se povećao za impresivnih 64%, %, u okviru Pakomak sistema i Prilepska pivnica brenda, od početka kampanje što potvrđuje  da građani odlično reaguju na programe reciklaže i shvataju važnost cirkularnosti aluminijumski limenki, poručio je Aleksandar Mateski, direktor pravnih i korporativnih poslova Prilepske pivnice.

Akcija „Zatvorite krug, reciklirajte za održivu budućnost“ se sprovodi na teritoriji Severne Makedonije od avgusta meseca i trajaće do kraja ove godine sa idejom da se nastavi i u 2025.  Akcija angažuje i poziva potrošače da  iskorišćene aluminijumske limenke za piće, iz Prilepske pivnice, odlože u Pakomakove povratne automate, a potrošači će zauzvrat dobijati po 5 zelenih poena na Ecomak aplikaciji, putem koje mogu ostvariti mnogobrojne popuste i pogodnosti. Do sada su potrošači dobijali jedan zeleni poen za reciklirane limenke i PET ambalažu. Na ovaj način kupci se motivišu da  recikliraju, ali i da promene percepciju kada je reč o iskorišćenoj ambalaži – da je posmatraju kao resurs što ona i jeste, a ne kao otpad.

Trenutno u Severnoj Makedoniji postoji mreža od 63 mašine za reciklažu, a Pakomak – nacionalni operater za upravljanje ambalažnim otpadom, konstantno radi na proširenju postojeće mreže koja ĆE do kraja godine imaTI 70 mašina za reciklažu.

“Broj potrošača, korisnika, koji se do sada uključio u akciju je veći od 5.600, oni su sakupili oko 80.000 iskorišćenih limenki, koje će otići na reciklažu, a neverovatnih 1335 je sakupio najrevnosniji potrošač“, izjavio je Iko Brdaroski zamenik generalni direktor u Pakomak-u.

Ball Corporation, svetski lider u oblasti proizvodnje ambalažnih pakovanja – aluminijumskih limenki za piće, kao i proizvoda za ličnu i kućnu upotrebu, koji svoju lidersku poziciju brani inovacijama, odličnim poslovnim odnosima sa kupcima, kao i odgovornim odnosom prema životnoj sredini, dao je doprinos realizaciji reciklažne akcije.

„Ovo je jedan od načina da damo doprinos očuvanju prirode, jer podižući svest o potencijalu koju reciklaža kao takva ima doprinosimo smanjenju otpada i zagađenju našeg životnog okruženja. Aluminijum je vrlo postojan materijal koji može da se reciklira višestruko bez toga da izgubi na kvalitetu i svojim svojstvima i zato ne treba da završi na deponiji, a pogotovo ne u prirodi“, izjavila je Jelena Petljanski, menadžerka za održivost i javne poslove u kompaniji Ball Corporation i dodala: „iskorišćena limenka za piće, ukoliko uđe u proces reciklaže moguće je da se za 60 dana ponovo nađe na polici prodavnica i super-marketa, a da je to zaista tako potvrđuje i podatak da se u proizvodima – limenkama koje proizvodi Ball Corporation – nalazi 70% recikliranog materijala.“

Svest o tome koliko je zaštita životne sredina bitna za budućnost svih nas postala je centralna tema najšire javnosti, ali  i nezaobilazni deo poslovanja kompanija koje žele da ostanu konkurentne u budućnosti. Ovakve akcije predstavljaju primer dobre prakse, a odaziv građana potvrđuje zajedničku spremnost i volju da se odnos prema reciklaži i zaštiti životne sredine promeni.

Izvor: Ball Packaging