Za njega je dizajn ambalaže inspiracija, jer baš to najviše voli da radi. Igor Nađalin svoj kreativni NI Design Studio formirao je pre dvadeset godina u Zrenjaninu i od tada sarađuje sa brojnim kompanijama širom sveta.
U intervjuu koji sledi, Igor Nađalin, vlasnik NI Design studija za grafički i veb dizajn, prenosi nam svoja dugogodišnja iskustva, izazove i inspiraciju u kreiranju dizajna ambalaže za različite proizvode, od hrane do kozmetike.
Odakle kreće priprema dizajna za ambalažu određenog proizvoda ? Koje informacije su Vam potrebne od klijenta da bi se pokrenuo proces?
Na početku svakog projekta je svakako razgovor o samom proizvodu: kakav je to proizvod, ko ga kupuje, gde se prodaje ili gde je planirano da se prodaje. Zatim, kakvi su planovi za budućnost, da li će on biti jedinstven u ponudi ili će se dodavanjem na primer i drugih ukusa napraviti cela paleta proizvoda tog tipa.
Važno mi je i da upoznam klijenta i njegovu kompaniju ili firmu, da pogledam kako izgledaju ostali proizvodi, kako izgleda njihova internet prezentacija i reklamni materijal. Posle toga sledi istraživanje direktne konkurencije, kao i izgleda takvih proizvoda u svetu. Tu se donosi odluka o pravcu u kome ide dizajn, kako bi se istakao, bio prepoznatljiv i drugačiji.
Pri dizajnu ambalaže, jako je važno da klijent u startu dostavi sve neophodne podatke koji moraju da se nađu na proizvodu. Pod tim mislim na sve tekstove, oznake, bar kod, nutritivnu tabelu …
Takođe su važne i dimenzije same etikete ili prostora na proizvodu na kome može da se štampa. To je osnovno, a kada se sve “ubaci” u predviđenu površinu, onda se tek može pristupiti dizajnu jer se vidi koliko prostora zauzimaju obavezni podaci. Oni moraju imati pravilnicima propisanu veličinu.
Koliko materijal na koji se dizajn implementira utiče na samu ideju?
Puno zavisi od toga da li se radi papirna etiketa, plastična etiketa, vrećica, aluminijumski poklopac, plastična boca ili neki drugi materijal, jer od toga zavisi i tehnika štampe, jer svaka ima svoje osobine i prednosti ili ograničenja. Na primer, da li može da se uradi fotografija u punom koloru, zlatotisak, ili neka druga dodatna tehnika.
PROČITAJTE JOŠ: ŠUMSKA TAJNA: Inovativan proizvod, upakovan u efektnu ambalažu modernog dizajna
Koje boje su u trendu ?
Pratim nekoliko dizajnerskih blogova i sajtova koji objavljuju članke o trendovima, i za ovu 2020. godinu su prelivi boja u trendu , mada to je nešto što u mnogome zavisi od toga šta se dizajnira, za koje tržište, za koju ciljnu grupu potrošača, a koju zapravo određuje sam proizvod. Na primer, ako je proizvod robna marka nekog trgovinskog lanca, on ne treba da izgleda premijum, jer mu nije takva ni cena i on će tim izgledom odbiti deo kupaca iz najšire moguće ciljne grupe kojoj se obraća.
S obzirom na to da je Vaš posao umetničkog karaktera i kao takav može da zavisi od nadahnuća, gde nalazite inspiraciju ?
Inspiracija je svuda ako se nešto voli. Internet je neiscrpan izvor informacija, tu su knjige iz oblasti dizajna koje, priznajem, kupujem potpuno nekontrolisano J, a pošto se najviše bavim dizanom ambalaže za hranu, putovanja su odlična za informisanje šta je novo i za sakupljanje ideja. Provedem u velikim marketima u inostranstvu sate i sate razgledajući i fotografišući ambalažu.
Koliko vremena je potrebno da nastane prvi predlog?
Zavisi od inspiracije. Ali nikada taj prvi dizajn nije i finalni. Najbolje je da “odleži”, da se ne gleda par dana i onda da se još radi na njemu. Ponekad zavisi i od rokova. Proizvodnja, pogotovo hrane, ne trpi kašnjenja i probijanja rokova, jer proizvodi imaju svoje trajanje i kada se naprave ne mogu da stoje i čekaju ambalažu.
Dešava li se da se predlog dizajna ne poklapa sa idejom klijenta i šta u tom slučaju?
Naravno, ali dizajn ponekad mora da se objasni. Uz sliku dizajna koju klijent vidi, jako je važno da se objasni ideja i zašto nešto izgleda kako izgleda. Upravo to je moj posao, da znam i da predvidim kako će nešto što sam dizajnirao biti doživljeno od strane kupaca. Legenda dizajna Milton Glaser (dizajner najpoznatijeg logoa na svetu ” I ❤ NY “) je u jednom intervjuu rekao da je dizajn kao stolica sa tri noge, jedna je klijent i to da li je on zadovoljan, jedna noga je ciljna grupa kupaca, da li dizajn radi svoj posao odnosno da li se prodaju proizvodi, a treća noga te „stolice“ je dizajner i da li je on srećan kako to izgleda na kraju. I tek kad stolica ima sve te tri noge ona stoji kako treba i to je odličan posao. Tome se teži.
Za koje tipove proizvoda ste radili dizajn ambalaže?
Najviše se bavim dizajnom logoa, osmišljavanjem imena brendova, i dizajnom ambalaže. U većini slučajeva je to hrana. Mislim da sam za ovih 20 godina koliko se time bavim, radio sve vrste proizvoda, od onih koji se pakuju u teglice, staklene flaše, plastične boce, pvc kesice, kartonske kutije, omotače za salame, paštete, plastične čaše sa aluminijumskim poklopcima…
Sada trenutno radim na dizajnu “lip balm” proizvoda (namaz za usta kao karmin), na dizajnu omotača za salame za mog dugogodišnjeg klijenta i u planu su kreme za ruke i lice koje će biti pakovane u premijum staklene teglice za kozmetiku.
Foto: Ni Design Studio