Ambalaža za vino “iz mraka” Untouched by Light, učeščem u finalu festivala Cannes Lions, donelo je nova priznanja hrvatskoj agenciji za kreativne projekte i dizajn ambalaže
-„Kad napraviš nešto zanimljivo, ceo svet će pričati o tome“, reči su Davora Brukete, kreativnog direktora hrvatske agencije Bruketa&Žinić&Grey . Ova uspešna marketinško-idejna radionica nedavno je za svoj rad nagrađena ulaskom u samo finale festivala Cannes Lions, najvećeg globalnog takmičenja kreativnosti, i to sa dva projekta. Prvi je ambalaža za penušavo vino slovenačke vinarije Radgonske Gorice nazvano Untouched by Light, a drugi je Brigometar, digitalna reklama koja je uz pomoć veštačke inteligencije merila zabrinutost prolaznika.
Grozdovi se beru isključivo u noći bez mesečine uz pomoć naočara za gledanje u mraku
Penušavo vino Untouched by Light jedne od najstarijih slovenačkih vinarija iz Radgone opisano je kao prvo svetsko vino koje se proizvodi, prodaje i degustira u potpunom mraku. Bukvalno. Najfiniji Chardonnay grozdovi beru se isključivo u noći bez mesečine uz pomoć naočara za gledanje u mraku, vino stari poznatom francuskom metodom vrenja u boci, sazreva tri godine u mraku pećine Gornje Radgone, u mraku se pakuje u potpuno crne boce i uvija u 100% reciklirajuću vakuum foliju. Pogađate, i ona je crna.
Proizvođači objašnjavaju prelazak na tamnu stranu naučnim činjenicama. Naime, poznati enolozi isticali su u najnovijim istraživanjima štetan uticaj svetlosti i vazduha na aromu i ukus naročito penušavih vina.
Svoj doprinos ovom zanimljivom projektu, u domenu ambalaže, dao je ugledni ekspert za ambalažu i pakovanje Miho Karolyi iz zagrebačkog studija Kaligraf. Njemu je poveren savetodavni deo oko razvoja ambalaže, odabira odgovarajućih materijala i definisanja samog procesa pakovanja.
Kvalitet vina, a nesporno i sama draž priče o misterioznom nastanku bez svetla dobitna su kombinacija za tržište gladno zanimljivih i drugačijih tema. Tako je Untouched by Light već osvojio brojne nagrade poput Decanter srebro, Glass of Bubbly zlato, titulu Zlatne nacionalne inovacije Slovenije, a prodaje se od Amerike do Japana. Poslednja berba ovog penušavca limitirana je na 2000 boca i, za sada, dostupna samo online.
Povodom velikog uspeha “vina iz mraka” pitali smo Mihu Karolyia koji su bili najveći izazovi postavljeni pred ambalažu za Untouched by light.
Ceo ovaj projekta počiva na zaštiti pakovanja od svetla. Trebalo je, dakle, osigurati da materijali i procesi udovolje ovom zahtevu u potpunosti. S obzirom na to da je ovo jedinstven projekat u svetu i prethodnih iskustava kojima bismo se rukovodili nije bilo, ugradili smo u rešenja svoja stručna znanja o vakumiranju prehrambenih proizvoda iz drugih kategorija, te poznavanje karakteristika različitih ambalažnih materijala, rekao je g. Karolyi.
Oba projekta agencije Bruketa&Žinić&Grey nagrađeni su već svim značajnim priznanjima u Evropi i svetu, a finale najvećeg međunarodnog festivala kreativne raznovrsnosti Cannes Lions svakako je jagoda na torti.
Izvor: Bruketa&Žinić&Grey/Kaligraf
Fotografije: Bruketa&Žinić&Grey/Press Kit