Razgovarali smo sa Majom Nadeždić i Svetlanom Ćopić, kreatorkama Komleko biljnih mlekara u Beogradu čija jednostavna retro staklena ambalaža odražava sam kvalitet proizvoda
Sve je veći broj ljudi koji iz različitih razloga nisu konzumenti kravljeg mleka. Bilo da je u pitanju intolerancija na laktozu, njihovo vegansko opredeljenje ili želja da ishranu obogate nekim novim prirodnim ukusima kod konzumenata se javlja potreba za novim prirodnim ukusima.
Upravo je iz težnje za autentičnošću i zdravijim životom nastalo Komleko – kao prvi regionalni brend koji ručno pravi biljna mleka. Ukusi su raznovrsni- od badema, indijskog oraha, lešnika pa čak i od lavande. Originalnost ovog biljnog napitka nezamisliva je bez dobre ambalaže. Idejne kreatorke ovog novog brenda su se odlučile za jednostavnu, minimalističku ambalažu u pravom retro stilu. Reč je o staklenoj ambalaži koja čuva ukus i svojstva sirovog biljnog mleka.
Važno je da svaki element “priča istu priču”: oblik flaše, tipografija, dizajn etikete i, naravno, sam proizvod, čiji kvalitet može da se oseti od prvog gutljaja.
Za Ambipak magazin, o ambalaži u koju su upakovale svoje proizvode, razgovarali smo sa Majom Nadeždić i Svetlanom Ćopić, kreatorkama Komleko biljnih mlekara u Beogradu.
Koliko je u slučaju vašeg novog proizvoda na tržištu bitna ambalaža i generalno dizajn?
Za nas je bila veoma bitna, iz više razloga.
Kao prvo, bilo nam je važno da ambalaža odražava kvalitet samog proizvoda. Komleko se pravi od isključivo najkvalitetnijih, prirodnih sirovina, i ambalaža je trebalo da bude u skladu sa onim šta se u njoj nalazi.
Staklena ambalaža je najprirodniji izbor za ovakav proizvod, jer gotovo je nemoguće i zamisliti da se najlepše što priroda može da ponudi sipa u plastiku. Jednostavno, to bi bilo u potpunom neskladu.
Napokon, kako se trudimo da proizvodnju što više približimo zero waste idealu, bilo nam je važno da ambalaža čuva prirodu. Zato od samog početka imamo program kojim podstičemo naše kupce da ambalažu čuvaju i vraćaju nam je u razmenu za popust prilikom sledeće kupovine.
Koje su sve prednosti staklene ambalaže i koliko je minimalizam u dizajnu efektivniji?
Staklena ambalaža bolje čuva svojstva proizvoda i našu okolinu. Uz to, ona i jako lepo izgleda, a posebno u slučaju biljnog mleka koje donosimo na kućnu adresu, ima i emotivnu komponentu, asocira na davna vremena kada su mlekari u istim ovakvim bocama ostavljali mleka na pragu.
Minimalistički dizajn je, u slučaju Komleka, izabran jer predstavlja našu filozofiju i sam sastav proizvoda: što manji broj isključivo jednostavnih, prvoklasnih prirodnih sastojaka. Uz to, svako mleko samo po sebi asocira na nešto čisto, belo, pa je minimalizam bio jasan izbor, sa tom jednom tačkicom, kao stilizovanim apostrofom u nazivu, kao omaž lokalnom duhu.
Oblik flaše i slova su isto u efektivnosti dizajna vrlo bitna. U kom smislu u vašem slučaju?
Naša ideja je bila da kreiramo brend zdrave hrane koji će biti privlačan i zanimljiv najširoj publici, ne samo ljudima koji se već tako hrane, jer nam je velika želja da popularizujemo i približimo ljudima biljnu hranu i pokažemo da ona nije nekakvo odricanje ili nešto dosadno, već sve suprotno od toga: nešto inspirativno, što donosi nepregledno bogatstvo novih ukusa u vaš život.
Za taj zadatak, važno je da svaki element “priča istu priču”: oblik flaše, tipografija, dizajn etikete i, naravno, sam proizvod, čiji kvalitet može da se oseti od prvog gutljaja.
Ova sveža, ručno pravljena biljna mleka i proizvodi od njih su puni vitamina, enzima i brojnih hranljivih elemenata, pritom božanstvenog su ukusa, a u pozadini nema patnje životinja – samo plodovi prirode u njihovom izvornom obliku. Uz sve to njihova ambalaža govori o samom kvalitetu proizvoda, jedinstvenom na čitavom regionalnom tržištu.
Andrijana Mandić