U želji da se tržištu Srbije ponudi kvalitetna ambalaža, kao što je ambalaža sa oznakom PVDC free, što označava da ona nije štetna po ljude i okolinu, čak i kada se zapali, u saradnji sa firmom Premium Pack iz Beča, osnovana je firma Thermo pack
Mlada kompanija sa uigranom ekipom ljudi prihvatila je sve izazove tržišta i odlučila da napravi veliki korak, našoj zemlji ponudi vrhunsku ambalažu za sveže meso, mesne prerađevine i kačkavalj. Kako su tekli počeci rada kompanije Thermo Pack, šta predstavlja oznaka PVDC free, koje vrste termoskupljajućih kesa proizvode i zbog čega je značaj pomenutih kesa ogroman, za Ambipak magazin otkrio je Duško Cicović, direktor kompanije Thermo Pack iz Gornjeg Milanovca.
AM: Odakle je potekla ideja za osnivanje firme Thermo pack u Srbiji i koliko dugo firma postoji?
Posle 15 godina rada u velikim kompanijama, kako domaćim, tako i stranim i to uglavnom na vodećim pozicijama, iz kontakta sa brojnim proizvodjačima i kupcima, bilo je evidentno da na našem tržištu nedostaje kvalitetna ambalaža. Namerno i uvek kažem “ambalaža“, jer kad kažete „kesa“, deluje nekako devastirano. Uglavnom, proizvođači su imali problem sa devakumiranjem svojih proizvoda, trgovci sa prodajom takve robe, tako da sam analizom tržišta i osluškivanjem njihovih problema došao na ideju da u Srbiju donesem vrhunsku ambalažu. Inače, Gornji Milanovac je prepoznatljiv po štamparijama i ambalažerima, tako da sam vrlo lako došao do kontakta u Beču, u firmi Premium Pack.
Dve godine sam obilazio tržište Srbije, nosio uzorke potencijalnim kupcima, a takođe i slao uzorke koji se već koriste na našem tržištu, u laboratoriju Premium Pack-a. Nakon detaljne analize, na moju radost, napravili smo ugovor o saradnji i zastupanju na teritoriji jugoistočne Evrope. Na taj način, firma Thermo Pack iz Gornjeg Milanovca, pre godinu i po dana je počela sa radom.
AM: Posedujete i najmoderniju laboratoriju za kontrolu kvaliteta. Šta se sve ispituje u vašoj laboratoriji i kroz kakve sve kontrole prolaze vaši proizvodi?
Imamo ambalažu za kuvanje svežeg mesa, koja se ne skida prilikom kuvanja, tako da se sve arome i ukusi mesa čuvaju i ne gube prilikom kuvanja. Očekujem da se ta ambalaža tek za godinu-dve počne koristiti i u Srbiji, jer trenutno nema tražnje za takvim materijalom. Suština je da sve inovacije koje se pokažu kao dobre možemo primeniti na tržištu Srbije u roku od 7 dana.
Thermo Pack je produžena ruka Premium Pack-a. Oni imaju svoju laboratoriju u kojoj ispituju materijale pre nego ih puste u prodaju. Takođe, sve inovacije, nove ideje se testiraju i nakon rigoroznih kontrola realizuju se u prozvodnji. Tako, na primer, imamo ambalažu za kuvanje svežeg mesa, koja se ne skida prilikom kuvanja, tako da se sve arome i ukusi mesa čuvaju i ne gube prilikom kuvanja. Očekujem da se ta ambalaža tek za godinu-dve počne koristiti i u Srbiji, jer trenutno nema tražnje za takvim materijalom. Suština je da sve inovacije koje se pokažu kao dobre možemo primeniti na tržištu Srbije u roku od 7 dana.
AM: Koji su ključni elementi po kojima se vaša ambalaža razlikuje u odnosu na druge ambalaže na našem tržištu?
Vrhunski kvalitet je ključna stvar u odluci da krenem u saradnju sa Premium pack-om. Poseduju sve moguće sertifikate za izradu ambalaže u prehrambenoj industriji, kako svežeg mesa i mesnih prerađevina, tako i kačkavalja. Izrađujemo devetoslojne, visoko barijerne, PVDC free, termo skupljajuće kese od 45, 75 i 95 mikrona u svim dimenzijama i bojama. Važno je napomenuti da termo skupljajuća kesa od 45 mikrona menja bilo koju vakuum kesu do 120 mikrona. Ovo je vrlo važno za sve proizvođače, jer dobijaju vrhunsku ambalažu, sasvim moguće, po nižoj ceni. Svaki od 9 slojeva ima neku zaštitnu funkciju i na taj način produžavamo rok proizvodu, proizvod mnogo bolje izgleda, nema devakuuma, konačno se i bolje prodaje.
Važno je napomenuti da se materijal ne pravi od recikliranih sirovina, koje su često kancerogene, zato i imamo oznaku PVDC free, što znači da naša ambalaža nije štetna po ljude i okolinu, čak i kada se zapali. Moram pomenuti, pored svih ostalih, BRC sertifikat sa kojim se ne može pohvaliti mnogo kompanija, a upravo on garantuje vrhunski kvalitet i bezbednost u proizvodnji.
Pročitajte još: Ekološka termoskupljajuća ambalaža
AM: Misija kompanije Thermo pack je zaštita odličnih prehrambenih proizvoda u Srbiji kvalitetnom ambalažom. Da li u narednom period planirate plasiranje još nekog kvalitetnog proizvoda na naše tržište?
Misija Thermo pack-a je da zaštiti ne samo proizvođače i njihove proizvode, a u Srbiji ih imamo i te kako kvalitetnih, već i krajnje potrošače. Sa vrhunskom ambalažom, njihov omiljeni proizvod biće zaštićen od svih mogućih spoljnih štetnih uticaja. Zaštita okoline je, takođe, jedan od primarnih ciljeva.
AM: Pandemija virusa COVID-19 poremetila je poslovanje kompanija u čitavom svetu. Koliko je pandemija uticala na poslovanje vaše firme i na koji način ste štitili i štitite i dalje, sebe i zaposlene?
Pandemija je iznenadila ceo svet, ali nas i nije u tolikoj meri. Mi smo mala, mlada uigrana ekipa ljudi, željna rezultata i dokazivanja i ništa nas ne može sprečiti da realizujemo svoje planove. Za vreme vanredne situacije, imali smo maksimalno uposlene kapacitete, jer je i potražnja za mesnim prerađevinama i kačkavaljima bila velika. Izašli smo u susret svim kupcima, ispunili njihove zahteve i moram priznati sami sebe iznenadili postignutim.
Pri tom, pridržavali smo se svih preporuka, od maski, rukavica, distance, dezinfikatora jer je ipak zdravlje ljudi najvažnije.
J. Stojiljković
Foto: Thermo Pack