Pametne nalepnice ili digitalni displeji koji govore o kvalitetu i svežini proizvoda mogu mnogo olakšati kupovinu i pokazati da li je određeni proizvod pogodan za konzumiranje ili ipak ne. O čemu se zapravo radi?
Industrija ambalaže sve više se razvija i napreduje, te su stručnjaci počeli da razvijaju i nova pametna rešenja za pakovanje svežih proizvoda u malopodaji. Pored različitih vrsta ambalaže za pakovanje proizvoda, jasnih deklaracija, QR kodova čijim skeniranjem možete saznati detalje o samom proizvodu, stručnjaci su otišli korak dalje te osmislili pametne nalepnice i digitalne displeje, koji bi bili integrisani u ambalažu.
Osnovna funkcija pomenutih nalepnica, odnosno digitalnih displeja, jeste da potrošačima olakšaju kupovinu, odnosno da pokažu svežina i kvalitet proizvoda. Jedna od takvih ideja jeste da vam, na primer, pakovanje mleka može pokazati kada više nije dobro da ga pijete.
Nalepnica „peščani sat“ na pakovanju mesa
Još jedna od interesantnih inovacija je nalepnica za mesne proizvode, u obliku peščanog sata. Naime, oznaka sadrži posebno mastilo koje menja boju na osnovu količine amonijaka koje meso ispušta (što je meso starije, odnosno duže stoji, više amonijaka oslobađa). Poput peščanog sata, donja polovina etikete se „puni“ kako meso stari tako da potrošači mogu na prvi pogled proceniti svežinu proizvoda. Takođe, kada meso više nije pogodno za prodaju, mastilo blokira bar-kod na dnu kako se više ne bi moglo skenirati na kasi.
Pomenutu nalepnicu dizajnirala je japanska kompanija To-Genkyo, dok se na njihovoj web stranici može videti kako bi ona izgledala, uz napomenu da je to probni proizvod i da se još uvek ne može naći na tržištu.
Peščani sat ili detektor za loše meso bi mnogo pomogao potrošačima, s obzirom na to da je danas teško prepoznati svežinu mesnih proizvoda. Jedna takva merodavna etiketa mogla bi upravo da nam kaže šta bismo smeli, a šta ne da konzumiramo.
Fotografija: To-Genkyo
Izvor: To-Genkyo