back to top
Sunday, novembar 24, 2024

MOĆ PERSONALIZACIJE: Zašto se brendovi okreću personalizovanoj štampi?

Ambalaža

Analiza ponašanja savremenog potrošača nam poručuje da su spremni da plate više, čekaju duže na isporuku i mnogo više cene personalizovane proizvode i usluge, kreirane posebno za njih

Značaj i uloga personalizacije posledično sve više dobija na značaju. Nekada su personalizovani proizvodi predstavljali statusni simbol, dok su danas usled rapidnog razvoja tehnologije pristupačniji i šire dostupni. Kada je proizvod kreiran po meri i zahtevima kupca, nivo satisfakcije je očekivano veći.

Sledećih 6 trendova karakteriše tokove personalizacije:

  • 35% klijenata je spremno da plati višu cenu kako bi dobili personalizovan proizvod

Personalizovani proizvodi i iskustvo čine da se potrošači osećaju jedinstveno u moru jednoličnosti. Ovaj osećaj jednako dotiče sve starosne grupe nevezano od pola.

  • 50% grupe milenijalaca i generacije Z ispoljava želju za personalizovanim proizvodima

Ove grupe tragaju za brendovima koji im nude mogućnost da ostvare interakciju i pruže mogućnost kreiranja proizvoda koji odgovaraju njihovim afinitetima i životnim navikama.

  • Očekuje se da će do 2021 vrednost tržišta poklona dostići 31 milijardu $, što je 55% više nego 2016.

Svedoci smo svakodnevnog rasta značaja personalizacije i uloge iste u okviru prodajnog procesa.

  • 70% kupaca su spremni da plate više za personalizovane proizvode.

Nasuprot masovnog konzumerizma, kao tekovine industrijske revolucije, danas smo svedoci snažne ekspanzije individualizma.

  • Gotovo 48% potrošača su spremni da čekaju duže na personalizovan proizvod

Personalizovano iskustvo je vredno čekanja.

  • 25% potrošača su spremni da podele svoje podatke u zamenu za više personalizovanog sadržaja i iskustva.

Brendovi se trude da jasno komuniciraju da podaci koje prikupljaju o klijentima neće biti zloupotrebljeni i da ostaju strogo poverljivi. Bez obzira na pomenuto, ostaje da klijenti žele da podele svoje podatke ukoliko za uzvrat mogu da dobiju personalizovan proizvod ili dodatnu uslugu.

Apetit potrošača za personalizovanim proizvodima raste eksponencijalno. Zakoračili smo u doba u kom se biznis model kako za mala, tako i velika preduzeća drastično menja stavljajući u prvi plan personalizaciju naspram razvoja kategorija proizvoda.

Na našem tržištu personalizovana štampa i njene mogućnosti postepeno dobijaju na značaju zbog velikog potencijala. Marketari nisu u potpunosti svesni tržišnog potencijala personalizovanih proizvoda, kao što sa druge strane ni štamparije nisu informisane da je ova vrsta poslova značajno profitabilnija. HP Indigo digitalne prese zahvaljajući tehnologiji i dostupnim atraktivnim alatima pružaju mogućnost isporuke personalizovanih proizvoda koji odgovaraju zahtevima rastućih potreba klijenata.

Iz regiona nam stiže sjajan primer kako velike kompanije zahvaljujući HP Indigo tehnologiji obeležavaju jubileje. Kompanija Podravka je uz pomoć HP Indigo tehnologije obeležila 60 godina postojanja proizvoda Vegeta pružajući mogućnost svojim korisnicima da uz pomoć dostupne on-line platforme kreiraju svoju etiketu. Najbolje plasirana dizajn rešenja učestvovala su u takmičenju gde su oni najbolji odneli vredne nagrade.

Britanska kompanija Penwizard osnovana je 2004. godine. Ostvaruje godišnju prodaju od preko 250,000 knjiga po prosečnoj ceni od £20. Sva prodaje se ostvaruje online.

Korišćenjem ove on-line platforme za kreiranje personalizovanih dečijih knjiga imate mogućnost odabira likova koji najviše podsećaju na Vaše mališane, zatim možete uneti ime, godine itd.

Generička knjiga košta £2.50, dok personalizovana knjiga nema cenu i uvek će biti favorizovana u odnosu na obične poklone.

Kompaniju HP Indigo, pored jedinstvene tehnologije, karakterišu i softverska rešenja kojima prednjači  u odnosu na konkurente iz iste oblasti. HP Smart Stream Designer je revolucionaran softver namenjen izradi velikog broja aplikacija na širokom spektru materijala iz rolne i tabaka, fokusiranih na realizaciju sofisticiranih poslova i personalizovanih kampanja.

Kanadski brend Diet Coke kreirao je kampanju pod nazivom One of a Kind u okviru koje je svaki komad ambalaže imao potpuno jedinstven dizajn. Ova kampanja je dala izvanredne rezultate i očekivani rast prodaje i posledično veću lojalnost od strane kupaca. Upravo korišćenjem HP Smart Stream Mosaic softvera automatski je kreirano milion potpuno novih grafika koje su aplicirane na flaše, na bazi odabranih i unapred definisanih dizajn rešenja.

Diet Coke, personalizovana ambalaža

Zapažene kampanje su koristili i drugi poznati brendovi kao što su NutellaNestleHeinekenBudweiser i drugi proizvođači iz prehrambene, kozmetičke i drugih industrija.

Nutella, personalizovana ambalaža

HP Smart Stream Mosaic je tehnologija promenljivog dizajna koja se isporučuje sa HP Smart Stream Dizajnerom. Korišćenjem algoritma HP Mosaic može proizvesti gotovo neograničene varijacije uzoraka pomoću skaliranja, transpozicije i rotacije. U sklopu HP Smart Stream Dizajnera dostupan je HP Smart Stream Collage, novi alat za varijabilne podatke. Za razliku od HP Mosaic-a, korisnici započinju kreativni proces definisanjem osnovnih komponenti koje će biti deo svake varijacije. Korisnici mogu kontrolisati varijable poput ponavljanja, rotacije i veličine. Ova fleksibilnost omogućava robnim markama da zadrže kontrolu nad vizuelnim identitetom i osiguraju integritet brenda, a maksimalno povećaju kreativnu slobodu.

Kompanija Professional Printing Solutions je generalni zastupnik za prodaju HP Indigo digitalnih mašina na području Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Albanije i Makedonije sa dugogodišnjim iskustvom i sopstvenim servisnim timom koji je dostupan u režimu rada 24/7, sa čak 99% opreme dostupne na lageru.

Izvor: PPS Adriatic
Foto: HP Indigo/PPS Adriatic

Najnoviji članci