Dizajn ambalaže za 2025. godinu stavlja akcenat na trendove koji pričaju neku priču. Trendovi su se udaljili od ozbiljnijih rešenja i okrenuli se zabavnijim.
Predstavili smo vam u prethodnoj objavi četiri vodeća trenda vezano za dizajn ambalaže za 2025. godinu, a ovo su još četiri. Brendovi koriste živopisne boje, ručno nacrtane elemente i pametne izreze kako bi odskakali od drugih. Ovo je odlična prilika za mala preduzeća da eksperimentišu sa pakovanjem, jer skoro polovina njih planira da proba nove marketinške taktike u ovoj godini i sada mogu da vide koji trend odgovara njihovom brendu.
Twisted Sustainability/Obrt u održivosti
Održivo pakovanje nije više samo lepo za posedovati – ono je neophodno. Ove godine eco-friendly ambalaža zauzima centralno mesto, dok su brendovi i potrošači prihvatili „zelenije” opcije, ali ne nužno u „zelenijim” bojama.
Tu na scenu dolazi dizajn ambalaže obrnute održivosti, koja zamenjuje zemljane nijanse živahnim, zabavnim bojama koje privlače pažnju. Eco-friendly ambalaža više ne podrazumeva prigušene nijanse braon i zelene, već ovo smelo i svetlo pakovanje poručuje „Da, ja sam održiv, ali sam takođe dovoljno zabavan da me sačuvate.” Na kraju, ove verzije dizajna čine pakovanje i proizvod takvim da će ih potrošači lako zapamtiti.
Ključne odlike ovog trenda su smele, razigrane boje (neonska ružičasta, električno plava i sunčano žuta) koje privlače pažnju i šire radost; kreativne teksture i oblici zbog kojih je pakovanje prijatno na dodir i koje iznenađuje formom; privlačnost zbog koje ljudi žele da zadrže pakovanje, a ambalaža je u potpunosti napravljena od reciklažnog materijala.
Ovaj dizajn je savršen za kompanije koje žele da pokažu svoju ekološki svesnu stranu, a da usput ne izgube kreativnu crtu, pa i savršena prilika za mala preduzeća da prenesu svoje vrednosti isporučujući ovo privlačno pakovanje.
Povratak korenima
Glavna odlika ovog trenda je prihvatanje i prikazivanje autentičnog kulturnog nasleđa proizvoda ili brenda kroz promišljen dizajn, koji ima određeno značenje i povezivanje sa potrošačima kroz tu autentičnost. Moguće je koristiti ilustracije, simboliku i obrasce da ispričate priču o kulturnom poreklu brenda tako da vaša ambalaža oslikava ko ste i odakle dolazite.
Ključne karakteristike ovog trenda su autentična simbolika koja podrazumeva motive usklađene sa nasleđem brenda; tradicionalni obrasci – kulturno značajni dizajni koji povezuju proizvod sa njegovim poreklom i ilustracije koje „pričaju priču” i govore o tome odakle je proizvod.
Dizajn je idealan da se kroz istoriju brenda poveže sa potrošačima koji cene kulturnu autentičnost i tradiciju. Ovo je način da se ponosno pokaže poreklo proizvoda i doda bogata pozadina brendu.
Dizajn ambalaže koji se oslanja na tradiciju savršeno se slaže sa kulturološki specifičnim brendovima hrane i pića, ručno rađenim zanatskim proizvodima i lokalnim preduzećima koji žele posebno da istaknu ponos na svoju kulturu.
Maskote nacrtane flomasterom
Akcenat ovog trenda je na zabavnom aspektu dizajna. Možda kao odgovor na trenutnu ozbiljnost sveta, brendovi prihvataju jednostavne obrise maskota koje izgledaju kao da su nacrtane flomasterom.
Održavajući pakovanja bezbrižnim i ne shvatajući sebe previše ozbiljnim, brendovi mogu da se dopadnu publici koja traži malo lakoće u svemu. Dizajn podrazumeva jednostavno, ručno nacrtane maskote koje su spontane i zabavne, obično jednobojnih obrisa i razigranog tona koje ambalažu čine druželjubivom.
Ovaj trend je idealan za brendove koji žele da se zabave svojim dizajnom pakovanja, posebno onih koji žele da privuku mlađu publiku. Proizvođači grickalica, pića, pa čak i zdravstveni i zanatski proizvodi mogu da imaju koristi od ovog zabavnog pristupa.
Voćne nijanse
Ovo je jedan od najnovijih trendova u 2025. godini, koji miksuje razne voćne nijanse kako bi napravio živopisni dizajn. Voćne palete su svetlijih nijansi i ovaj trend će svakako doneti nalet nove energije dizajnu.
Odlikuju ga živopisne boje, miks od četiri do šest voćnih boja kao što su roze, žuta, narandžasta i plava, svetle nijanse koje ambalaži daju svež i živahan izgled i pozitivnu notu koja kroz zabavnu paletu boja čini pakovanje mladalačkim i pristupačnim.
Ovaj trend čini da proizvod „odskače” u moru raznih dizajna koji su prigušenih tonova, privlači pažnju potrošača svežom, zabavnom paletom boja i ostavlja trajan utisak. Širok spektar boja omogućava da se dizajn prilagodi različitim stilovima pakovanja.
Prirodno se uklapa u brendove hrane, pića, kozmetične brendove, koji žele da pakovanju dodaju zabavnu notu, ulepšavajući dizajn. Ovo je idealan dizajn ako je želja da se dopadne mlađim kupcima ili da pakovanje „odskače” od drugih.
Izvor: 99designs by Vista