Iako su kompanije vezane za neke vrste ambalaže, posebno one koja se odnosi na hranu, beležile rast i tokom 2020. godine, ukupno, procenjuje se, biće evidentiran pad od 6%. No, već kroz 2021. godinu, očekivanja su da će doći do oporavka i umesto pandemijom, bavićemo se problemima koje smo zbog korona virusa zamrzli.
Konsultantska kompanija Smithers, SAD, je u svom dokumentu “Budućnost ambalaže: Dugoročna strateška prognoza tržišta do 2030” analizirala i predvidela uticaj od 30 različitih faktora na tržište ambalaže i pakovanja, uključujući i uticaje na materijale za pakovanje, trendove krajnje potrošnje, geografske regione i nacionalna tržišta. Neke od njih ističemo u nastavku teksta.
Covid 19
Kao što smo već pisali u Ambipak magazinu, najintenzivniji uticaj na kompletnu globalnu ekonomiju tokom 2020. godine, a samim tim i na tržište ambalaže, imala je pandemija Covid 19. Iako su kompanije vezane za neke vrste ambalaže, posebno one koja se odnosi na hranu, beležile rast i tokom 2020. godine, ukupno, procenjuje se, biće evidentiran pad od 6%. No, već kroz 2021. godinu, očekivanja su da će doći do oporavka i umesto pandemijom, bavićemo se problemima koje smo zbog korona virusa zamrzli.
Demografske prilike
Analiza toka razvoja industrije ambalaže predviđa budući rast usled porasta broja stanovnika i tekuće urbanizacije u regionima u razvoju. Druge važne demografske promene uključuju promene u populaciji koja koristi sve više farmaceutskih i inovativnih proizvoda bez recepta; dublje usvajanje trendova zdravog života i promene u potrošačkim navikama koje podstiču potražnju za premium proivodima i e-trgovinom.
Održivi razvoj
Održivi razvoj je mega-trend današnjice. Iako ga je Covid-19 kratkoročno potisnuo, potražnja za recikliranim materijalima za izradu ambalaže koji će podržati cirkularnu ekonomiju, biće među najvažnijim pokretačima, zaključuje Smithers analiza.
Pročitajte još: Aktivna ambalaža, sadašnjost ili budućnost?
Ovo će podstaknuti i mnoge druge strateške tehnološke zahteve tokom 2020-2030, “zelenije” pakovanje i razvoj novih zaštitnih tehnologija. Industrija će takođe biti spremna za širu upotrebu aktivne i inteligentne ambalaže do 2030; posebno inteligente, kako bi se omogućilo praćenje pošiljaka kroz lanac snabdevanja i integracija sa digitalizovanom logistikom i skladišnim platformama.
Sledljivost i zaštita od falsifikovanja takođe će za vlasnike brendova i maloprodaje, biti među prioritetima pokazalo je istraživanje Smithersa. Najveći uticaj kupaca na ambalažu doći će od šire upotrebe e-trgovine i automatizacije u distribuciji, jer koncepti Industrije 4.0 i Internet of things (IoT) prožimaju sve više segmenata.
Pročitajte još: Izazovi blockchain tehnologije u lancu snabdevanja
Ostali važni trendovi za sektor ambalaže i pakovanja do 2030. godine uključuju komunikaciju identiteta brenda, mogućnost većih pogodnosti za kupce i integraciju sa marketinškim strategijama koje koriste kanale društvenih medija.
Uticaj svakog od ovih trendova kritično se ispituje u novoj Smithersovoj studiji. Oni su kvantifikovani u ekskluzivnom skupu podataka sa tržišta koji daju istorijske, trenutne i buduće tržišne prognoze u narednih deset godina, uključujući specifične scenarije uticaja Covid-19.
Foto: Igor Ovsyannykov /Pixabay