back to top
Monday, novembar 25, 2024

SLIKE I REČI – Eurasia Packaging, oktobar 2021

Ambalaža

Krajem oktobra delegacija srpskih privrednika posetila je 26. sajam ambalaže Eurasia Packaging u Istanbulu u nastavku teksta prenosimo slikom atmosferu, kao i utiske predstavnika naših kompanija

Predstavnici domaćih kompanija, zajedno sa predstavnicima preduzeća iz regiona, kojima je fokus delovanja ambalaža, pakovanje, automatizacija procesa proivodnje, imali su priliku da već prvog dana održavanja posete 26. EURASIA PACKAGING  i 15. FOOD TECH EURASIA u Istanbulu

Irena Lalić, Ambipak magazin, Foto: Ambipak magazin

Srpska privredna delegacija sastojala se od više od pedeset predstavnika domaćih kompanija i institucija, a među kojima je bila i naša direktorka Ambipak  portala, Irena Lalić, zajedno sa predstavnicima Udruženja za hemijsku, gumarsku i industriju nemetala Privredne komore Srbije, Draganom Stevanovićem i Mirjanom Balog Kormanjoš. Nabrojaćemo i neke od kompanija čiji su predstavnici ove godine posetili sajam ambalaže u Istanbulu: Polimark, Zemun; Bambi, Požarevac, Bomark, Beograd, Pre-print, Novi Sad, Kej komerc, Gornji Milanovac; Presprint, Kragujevac, Stražaplastika, Subotica; Studio Art Spot, Beograd; Prepress Print doo, Beograd,  Stojkov štamparija, Novi Sad i drugi. Delegaciju su upotpunile i mlade nade grafičke industrije, studenti Akademije tehničkih strukovnih sudija Beograd, predvođeni profesorom Nenadom Đorđevićem.

Stefana Stefanović, dir. industije ambalaže Polimark, (levo), Foto: Ambipak magazin

Prema rečima Stefane Stefanović, predstavnice kompanije Polimark, direktorke industrije ambalaže,  sajam je omogućio razmenu iskustava sa brojnim kompanijama prvenstveno iz Turske, kao i uvid u nova rešenja i tendencije u oblasti pakovanja i plastične ambalaže. “Fokus kompanije Polimark”, kaže Stefana,  „u ovom trenutku je na automatizaciji proizvodih procesa, podizanju kapaciteta ali i na praćenju EU regulative, koja nalaže sve veću upotrebu reciklažnih materijala, pa je i u tom delu bilo zanimljivo pogledati šta nude turski proizvođači opreme i materijala.“

PROČITAJTE JOŠ: Turska kao centar ambalažne industrije Evroazije – zaključci 26. sajma Eurasia Packaging u Istanbulu

Upitan da za Ambipak magazin iznese i svoje utiske sa sajma, Nikola Dragutinović, regionalni menadžer Presprinta iz Kragujevca, izjavio je: 

Nikola Dragutinović (desno), PresPrint

„Imajući u vidu da nam  je ovo prva poseta sajmu ambalaže u Istanbulu mogu slobodno da kažem da su utisci više nego pozitivni. Pre svega, veliki  broj izlagača, pretežno domaćeg ( turskog ) tržišta. Raznovrsnost kako ponude, tako i potražnje. Svakako ovaj sajam je premašio naša očekivanja. Ono što smo zaključili tokom ove manifestacije jeste to da turske mašine staju rame uz rame sa onima koje dolaze iz Kine ili Nemačke. Uzimajući u obzir da tursko tržište postaje jedno od vodećih u svetu nadam se uspešnoj saradnji sa turskim firmama u bliskoj budućnosti…”

PROČITAJTE JOŠ: Pozivamo vas na SAJAM PLASTIKE u Istanbulu – PLAST EURASIA 2021

Iz razgovora sa pojedinim turskim kompanijama, izlagačima 26. Eurasia Packaging-a, kao i našim predstavnicima zaključili smo da Turska velikom brzinom prati najnovija svetska dostignuća u domenu svih tipova ambalaže i sistema pakovanja.  Čineći ih cenovno dostupnijim u odnosu na vodeće svetske dobavljače svojim kompanijama doseže tržište gotovo celog sveta sarađujući i sa globalnim brendovima poput Coca-Cole, Strabucksa-a… Na sajmu smo mogli da vidimo sve vrste ambalaža – kartonsku, metalnu, papirnu, plastičnu, višeslojnu-fleksibilnu ambalažu, boje i aditive, etikete, sisteme za pakovanje prehrambenih proizvoda, kozmetičkih i farmaceutskih, a nemali broj učesnika isticao je i svoju društveno-odgovornu stranu poslovanja kroz  reciklabilne materijale.

Ove godine, zbog pandemije, organizatopri sajma su otišli „korak dalje” i po prvi put kroz  hibrid verziju sajma, omogućili onlajn povezivanje i produženo trajanje sajma do 5. novembra. Sajam je održan od 20-23. oktobra  u popunjenih svih 14 hala zatvorenog prostora od 120 hiljada kvadratnih metara. Broj posetilaca premašio je period pre pandemije a utiske organizatora i više detalja možete pročitati ovde.

Makedonska kompanija  Adonis group, zastupnik Tüyap Fair and Congress Center in Istanbul, dugi niz godina aktivno povezuje kompanije iz regiona Balkana sa turskim kompanijama  kroz učešće na ovim i drugim sajamskim manifestacijama . Nakon uspešno održanih oktobarskih sajmova, privrednicima Balkana i Srbije upućen je poziv za posetu 30. sajmu plastike PLAST EURASIA početkom decembra a više informacija možete pogledati OVDE.

Preporučujemo posetu sajmu kao i da obavezno iskoristite priliku da pored sajma posetite i čarobni Istanbul i pogledate zalazak sunca na Bosforu.



Foto: Ambipak magazin

Najnoviji članci