Kako zadržati i privući kvalitetne ljude u naše timove, bez kojih nema daljegrasta, napretka i ostvarivanja strateških ciljeva?
Svedoci smo najbržih i najizazovnijih promena na tržištu rada u poslednjih 15 godina. Porasla je zaposlenost, veliki broj radno sposobnog stanovništa je napustio Srbiju, poslovni ambijent se promenio, ponašanja i očekivanja (ne)zaposlenih su evoluirala.
Kako onda zadržati i privući kvalitetne ljude u naše timove, bez kojih nema daljegrasta, napretka i ostvarivanja strateških ciljeva? Iako se o Employer Brandingu kao odgovoru na ovaj izazov u Srbiji priča godinama unazad, tek sada postaje zaista nužno da se njime bavimo strateški i sistemski na svim nivoima i u svim oblastima zapošljavanja i rada.
Zbog toga su Poslovi Infostud tokom ove godine u okviru svoje prve konferencije HR Experience, i mnogih drugih na kojima smo učestvovali, okupili stotinjak HR stručnjaka i otvorili niz tema koje rasvetljavaju Employer Branding priču.
Po svojoj prirodi ona zahteva suštinsko razumevanje i sistemsku saradnju na relaciji HR – marketing – PR. Njen glavni zadatak da angažuje celu kompaniju na Employer Branding izazovu.
Šta je zapravo onda brendiranje poslodavca, šta ga čini i određuje?
Odlično osmišljena, dizajnirana i sprovedena marketing kampanja kojom privlačimo kandidate i kojom komuniciramo da nam je sjajno na poslu? Sistem beneficija? Zadovoljni zaposleni? Ugodni radni uslovi, kultura, atmosfera u kompaniji? Izazovnost posla?
Svaki poslodavac može da pronađe neki miks za sebe koji smatra adekvatnim.
Efikasan pristup unapređenju Employer Branda od: 1) analize internog stanja – kako se osećaju zaposleni i šta im je važno, da li su zadovoljni, posvećeni i angažovani, i 2) istraživanja percepcije tržišta o kompaniji kao poslodavcu.
Employer branding živi u kompaniji
Suština Employer Brandinga je u osećanju koje nose naši zaposleni i slici koju u sebi nose ljudi koji tu rade i plasiranju te realne slike napolju. I zato možemo reći da se „employer branding“ živi u kompaniji. Sve ostale strategije, a posebno one koje pokušavaju da prikažu spolja ulepšano stvarno stanje, imaće kratkoročan efekat, a rezultiraće izneverenim očekivanjima i gubitkom poverenja u kompaniju.
Ako smo definisali Employer Branding kao razvojnu strategiju, moramo biti svesni da ona ima snažan uticaj na celu kompaniju – na boljitak koji će osećati zaposleni i posledično na rezultate i tržišni uspeh kompanije.
Zato počnimo već danas.
Sonja Ćetković, direktor Poslovi.Infostud www.poslovi.infostud.com