Eurasia Packaging Istanbul Fair je završen uz učešće oko 70 hiljada posetilaca, od kojih je 12 hiljada iz inostranstva, većinom iz evropskih zemalja. Sajam, koji je po prvi put doneo hibridno sajamsko iskustvo industriji ambalaže, nastavio je da okuplja kompanije i posetioce sve do 5. novembra, kroz Dane onlajn umrežavanja a postignuti rezultati sajma i celokupne turske industrije ambalaže ukazuju na potencijal da Turska postane centar ambalažne industije Evroazije
Eurasia Packaging Istanbul Fair organizovan je na sajmu i kongresnom centru Tüyap Fair and Congress Center in Istanbul u saradnji sa Reed Tüyap Fair Organization Inc. i brojnom turskim strukovnim udruženjima iz segmenta ambalažne industrije: Udruženjem proizvođača ambalaže (ASD) uz podršku Udruženja proizvođača mašina za pakovanje (AMD), Udruženja proizvođača fleksibilne ambalaže (FASD) , Udruženje proizvođača etiketa (ESD), Udruženje proizvođača kartonske ambalaže (KASAD), Udruženje proizvođača metalne ambalaže (MASD), Udruženje industrijskih proizvođača valovitog kartona (OMUD) i Udruženje proizvođača krute plastične ambalaže (SEPA).
Na sajmu, dočekujući svoje posetioce od 20. do 23. oktobra, pod jednim krovom su se susrele kompanije koje nude sve vrste rešenja po principu „ključ u ruke“, od pakovanja proizvoda do mašina za pakovanje, od mašina za preradu hrane i pića do tehnologija štampanja ambalaže. Sajam, koji je ove godine prvi put organizovan u hibridnom formatu, upoznao je predstavnike industrije sa iskustvom organizacije sajmova nove generacije.
„Prešli smo brojke od pre pandemije“
Generalni direktor organizacije Reed Tüyap Fair Organization Inc. Ali Muharremoglu, navodeći da su na Eurasia Packaging Istanbul Fair, dočekali učesnike iz celog sveta, rekao i sledeće; “Popunili smo svih 14 hala na sajmu, koji se odvijao na zatvorenom prostoru od 120 hiljada kvadratnih metara. Ponovo smo prošli predpandemijski nivo. Ukupno smo ugostili 70 hiljada posetilaca, od kojih je 12 hiljada iz 125 zemalja sveta, od Evrope do Bliskog istoka, od Balkana do severne Afrike. Omogućili smo i našim posetiocima, koji zbog pandemije nisu mogli da nam se pridruže, da se preko interneta sretnu sa kompanijama učesnicama. Pack Days je bio uspešan. Na Business Connect Platformi je izloženo 2500 proizvoda. U sistemu je registrovano 540 kompanija. Ostvareno je više od 2 hiljade konekcija sa oko 4 hiljade posetilaca iz 84 zemlje. Dani onlajn umrežavanja trajali su i nakon sajma. Tako su kompanije moći da zadrže kontakt sa svojim posetiocima do 5. novembra“.
“Ponosni smo na ostvarene rezultate”
Zeki Sarıbekir, predsednik Upravnog odbora Udruženja proizvođača ambalaže (ASD), napominjući da je sa 8 hiljada i 500 stranih posetilaca, pre pandemije, broja porastao na 12 hiljada, rekao je sledeće; „Ponosni smo na to. Ovi posetioci će zahvaljujući sajmu povećati izvoz industrije“.
Ambalažna industrija Turske u brojkama
Sarıbekir je, navodeći da industrija ambalaže brzo raste, istakao da je promet ambalažne industrije Turske sa 23 milijarde dolara u 2019. godini, ali je promet bio 25 milijardi dolara u 2020. Prošlu godinu je zaključila sa pozitivnim suficitom u odnosu na deficit prometa. Vrednost našeg izvoza iznosio je 5 milijardi 147 miliona dolara u 2020. Naša turska ambalažna industrija, održavajući stabilan rast fokusirajući se na proizvodnju sa dodatom vrednošću, izvezla je u vrednosti od 3 milijarde 44 miliona dolara u prvih 6 meseci 2021. godine, a spoljnotrgovinski suficit je bio 1 milijardu 222 miliona dolara.Obezbeđujemo privredno kretanje od 400 milijardi dolara u našoj zemlji, ambalažnim proizvodima. Kao industrija ambalaže verujemo da ćemo dostići naše tržišne ciljeve prometa od minimum 28 milijardi dolara i prihoda od izvoza od 6, 5 miliona dolara u 2021. Veoma smo ponosni i cenimo što ako industrija ambalaže doprinosimo rastu u drugom kvartalu od 21,7 odsto naše nacionalne privrede.“
Izvoz u 180 zemalja – Turska kao centar ambalažne industrije Evroazije
Sarıbekir je, navodeći da kao industrija ambalaže i dalje rade na izvozu više od polovine ambalažnih proizvoda proizvedenih u Turskoj, o ciljevima industrije rekao: „Naša konkurentnost i potencijal su visoki. Turska direktno i indirektno izvozi proizvode ambalažne industrije u 180 zemalja. Treba da povećamo broj tržišta. Treba da izvozimo bar polovinu onoga što proizvedemo. Predstoji nam 30 milijardi dolara, što je naš cilj do 2023. Cilj je 8 milijardi dolara izvoza i 380 dolara godišnje potrošnje po glavi stanovnika u 2023. Naš cilj za veličinu naše industrije u 2030. je da dostignemo veličinu tržišta od 50 milijardi dolara. Naš izvozni cilj za 2030. je 20 milijardi dolara. Turska industrija ambalaže je na dobrom putu. put ka tome da postanemo centar za pakovanje Evroazije.”
Mogućnost stipendiranja studenata
Objavljeni su rezultati 17. Međunarodnog studentskog takmičenja u dizajnu ambalaže, organizovanog prvog dana Eurasia Packaging Istanbul Fair u saradnji sa Udruženjem proizvođača ambalaže i Tüyap Fair. Na konkurs su se prijavila 92 projekta u kojima su učenici intenzivno učestvovali. Nagrađeno je 18 projekata. Studenti koji su rangirani na prva 3, imaju pravo na obrazovnu stipendiju Tüyap and Packaging Manufacturers Association u trajanju od 12 meseci.
Nakon uspešno održanih oktobarskih sajmova, privrednicima Balkana i Srbije upućen je poziv za posetu sajmu plastike početkom decembra a više informacija možete pogledati OVDE.