Iako njihova primena zahteva određenu investiciju, roboti za pakovanje proizvoda predstavljaju značajnu korist za kompaniju
Brojne promene koje automatizacija poslovnih procesa sa sobom nosi, između ostalog, praćene su i promenama u industriji pakovanja. Sa eskalacijom pandemije Covid-19, automatizacija poslovnih procesa, a samim tim i korišćenje robota u industriji pakovanja, postaje interesantna oblast koja dodatno doprinosi razvoju poslovanja.
Automatizacija procesa pakovanja
Sa razvojem tehnologije, istovremeno se razvija i potreba za modernizacijom i unapređenjem poslovnih procesa. Jedan od načina na koji se mogu ne samo unaprediti poslovne aktivnosti, već i ostvariti značajne uštede, odnosi se na automatizaciju procesa pakovanja. Automatizacija procesa pakovanja koja se ogleda u primeni robota za pakovanje, predstavlja sastavni deo svake uspešne proizvodne kompanije. Stoga, roboti za pakovanje su kreirani tako da obavljaju više različitih uloga zbog čega se mogu razlikovati:
- Roboti za pakovanje,
- Roboti za transport,
- Roboti za paletizaciju,
- Roboti za etiketiranje ili označavanje proizvoda.
Svaki od navedenih robota omogućava efikasno upravljanje procesima, tako što obezbeđuje da se proizvodi pakuju u skladu sa zahtevima.
Prednosti korišćenja robota u pakovanju proizvoda
Roboti za pakovanje proizvoda donose brojne koristi za kompaniju, iako na samom početku zahteva određenu investiciju. Imajući u vidu da roboti za pakovanje proizvoda imaju visok nivo produktivnosti, njihova primarna prednost ogleda se u bezbednosti i smanjenju troškova rada. Ove uštede praćene su i visokim stepenom preciznosti i fleksibilnosti, što eliminiše potrebu stalne kontrole i angažovanja više radnika za potrebe sortiranja, pakovanja, paletizacije i etiketiranja.
Roboti za pakovanje proizvoda mogu povećati kapacitet rada do 15% i obezbediti veći učinak sa istim brojem zaposlenih.
Roboti za pakovanje beleže istovremeno viši stepen efikasnosti rada i smanjenje mogućnosti pojave štete. Time se obezbeđuje visok stepen pouzdanosti, bezbednosti i fleksibilnosti u kontekstu prilagođavanja zahtevima tržišta.
Roboti za pakovanje – primena u praksi
Prateći trendove na tržištu, sve je veći broj kompanija koje u svom poslovanju koriste automatizovane procese pakovanja. Roboti za pakovanje sve se češće koriste u industriji hrane, farmaceutskoj industriji, hemijskoj industriji ali i oblasti agrikulture (npr. roboti za branje voća i povrća, roboti za sortiranje voća i povrća i sl.). Ipak, iako je potreba za robotima za pakovanje proizvoda najveća u oblasti transporta i logistike, procenjuje se da će njihova primena u budućnosti doprineti značajnom rastu robotizacije proizvodnih procesa.
Procena je da više od 80% skladišta širom sveta ne koristi robote za paletizaciju, što ukazuje na značajan potencijal njihove primene u budućnosti.
Najuspešnije kompanije u industriji pakovanja koriste robote
Procenjuje se da su najuspešnije kompanije na globalnom nivou primenile najsavemenija robotska rešenja koja omogućavaju maksimalnu efikasnost procesa proizvodnje i pakovanja proizvoda. Tako, na primer, proizvođač konvencionalnih i robotskih sistema za kartoniranje, pakovanje u kutije, paletizaciju i depaletizaciju Schneider Packaging ističe se kao jedan od vodećih dobavljača na rastućem tržištu robota za ambalažu i pakovanje. Sa druge strane, druga kompanija iz TopTier iz Sjedinjenih Američkih Država prepoznata je kao vodeći proizvođač automatizovanih operacija finalnog pakovanja za proizvođače hrane, pića i robe široke potrošnje na ovom području. Ipak, ne treba zanemariti ni značaj japanske preciznosti u kreaciji robotskih rešenja koje u ovoj oblasti donosi kompanija Fanuc. Zahvaljujući primeni najsavremenijih tehnoloških rešenja, ova kompanija ima razvijenu najraznovrsniju liniju robota za paletiranje u industriji koja odgovora i najsloženijim zahtevima.
Naslovna fotografija: Pixabay/geralt