Vizija, misija i poslovna strategija uspešne kompanije Intertron iz Vršca, dugogodišnjeg lidera u proizvodnji papirnih kesa zasnovane su na društveno-odgovornom poslovanju i ekološkim principima. Vladan Vinčić, izvršni direktor vršačke kompanije je naš sagovornik.
Kako biste opisali viziju i misiju kompanije Intertron i koje su vaše glavne vrednosti?
Vizija naše kompanije je jednostavna – želimo da, kroz postepen i stabilan razvoj, postanemo globalni lider u proizvodnji i distribuciji visokokvalitetne papirne galanterije. Verujemo da uz stručnost, inovativnost i održivost možemo značajno da unapredimo ponudu naših klijenata i olakšamo svakodnevni život njihovih korisnika. U tome se ogleda i naša misija. Svojim klijentima pružamo jedinstvene proizvode koji pomažu razvoju njihovih biznisa, istovremeno čuvajući životnu sredinu.
Na putu do ostvarenja vizije ne odustajemo od naših osnovnih vrednosti – kvaliteta, održivosti, društvene odgovornosti, inovativnosti, profesionalizama i orijentisanosti ka klijentima. To u praksi znači da naša kompanija poseduje visoki standard proizvodnje koji se konstantno unapređuje, kroz kvalitet proizvoda, usavršavanje stručnih kadrova i zaštitu životne sredine. Posedujemo neke od najrelevatnijih sertifikata u ovim oblastima (FSC, BRC, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001) ali se tu ne zaustavljamo. Trudimo se da svojim klijentima budemo prvi i najbolji izbor, što se ogleda kroz dugogodišnju saradnju sa nekim od najvećih kompanija, kako u Srbiji, tako i u Evropi. Intertron je porodična kompanija i verujemo da baš ovaj aspekt značajno doprinosi našem uspehu, jer iz prve ruke znamo koliko je direktna i posvećena komunikacija bitna za razvoj dobrih poslovnih odnosa.
Koji su najveći izazovi i prilike sa kojima se susrećete u oblasti uvoza i distribucije papira, posebno u uslovima pandemije i globalne nestašice, odnosno povećane potražnje za papirnom ambalažom?
Bez ikakve sumnje, pandemija je kompletnoj privredi donela izazove sa kojima se do sada nismo susretali. Kao što i sami navodite, mi smo se tada našli u nesvakidašnjoj situaciji – najveća prilika bio je konstantni rast potražnje naših proizvoda, dok su najveći izazov bili organičeni resursi usled smanjenog uvoza sirovina. Međutim, dva su ključna aspekta koja su uticala da iz ovih izazovnih vremena izađemo sa pozitivnim rezultatima. Dugogodišnja saradnja koju negujemo sa dobavljačima i drugim partnerima omogućila nam je da nabavimo dovoljnu količinu sirovina, a kao i uvek, svi naši zaposleni bili su posvećeni realizaciji svojih zadataka. Na taj način uspeli smo da odgovorimo na sve zahteve i potrebe naših kupaca.
U kojima privrednim sektorima i tržištima je najveći broj vaših kupaca i koje su njihove specifičnosti?
Najveći kupci papirnih kesa su iz sektora prehrambene industrije – supermarketi, restorani i dostavljači hrane. Zatim slede apoteke, prodavnice odeće… Naš kupac zapravo može biti svako ko prodaje ili distribuira proizvod manjih dimenzija i želi da doprinese zaštiti životne sredine. U državama gde je to zakonom regulisano, ali je i svest o ovoj temi na višem nivou, papirne kese se koriste u većim količinama nego plastične. Sada već deca u osnovnoj školi mogu da vam kažu koje su prednosti papira u odnosu na plastiku, pa je trend potražnje za prirodnim materijalima i u našoj zemlji sve veći i nadamo se da će tako biti u budućnosti. Kada neko sa strane posmatra našu oblast industrije, verovatno mu deluje vrlo jednostavno – papirna kesa je papirna kesa. Međutim, specifičnosti postoje i prilagođavaju se svakom kupcu. Počevši od ručke na kesi do promenljivih bar-kodova i QR kodova, mogućnosti su zaista razne.
Živa reč i direktan kontakt su za biznis od suštinskog značaja
Kako pratite i analizirate tržišne trendove, potrebe i zahteve vaših kupaca i dobavljača, kao i konkurenciju u vašoj industriji?
Intertron primenjuje sveobuhvatne strategije praćenja i analize tržišnih trendova, kako bismo održali konkurentske prednosti. Pratimo promene u potrebama i preferencijama kupaca kroz istraživanje tržišta, ali su najbolje informacije one koje dolaze iz prve ruke. Zato se trudimo da sa klijentima, dobavljačima i ostalim partnerima imamo otvorenu komunikaciju kako bismo što bolje razumeli njihova očekivanja. Tek kada uđete u ovaj posao, postanete svesni koliko je naš proizvod prisutan u svakodnevnom životu – i to nam dosta pomaže da saznamo šta su nove potrebe klijenata i njihovih korisnika. U prethodnoj godini smo prvi put izašli i “na teren” – predstavili smo se na velikim sajmovima ambalaže u Velikoj Britaniji, Poljskoj, Rumuniji i Srbiji. Još jednom se pokazalo da su živa reč i direktni kontakt za biznis od suštinskog značaja.
Smatramo da je odgovorno poslovanje ključno za izgradnju poverenja kupaca, zaposlenih i zajednica u kojima poslujemo.
Koliko su za Intertron važna pitanja održivosti, zaštite životne sredine i društvene odgovornosti, koje mere i aktivnosti preduzimate u tom smislu?
Održivost, zaštita životne sredine i društvena odgovornost su ključni elementi naše poslovne filozofije. Veoma dobro razumemo važnost dugoročne ravnoteže između poslovnih aktivnosti, ekoloških i društvenih uticaja.
Kao ekološki odgovorna kompanija, u svakom koraku proizvodnje i poslovanja, na umu imamo očuvanje životne sredine. Intertron je FSC™ sertifikovana kompanija, čime aktivno podižemo ekološku svest i promovišemo proizvodnju sirovinama iz održivih izvora. Ovo je najrelevantniji sertifikat iz oblasti zaštite životne sredine koji jedna kompanija u oblasti papirne industrije može da ima. Sertifikat je veoma značajan kako za nas, tako i za naše klijente, ali bi trebalo da bude jednako bitan i krajnjim korisnicima naših proizvoda. FSC™ oznaka je garancija da je kesa nastala od drveta koje dolazi strogo praćenim lancem: od sertifikovane šume, preko obrade do same proizvodnje. Sve naše kese izrađene su od celuloznog papira koji je biorazgradiv materijal, a naš fabrički kompleks od prošle godine je obogaćen toplotnim pumpama i solarnom elektranom kapaciteta 500kW.
Osim direktnog benefita kroz 200 radnih mesta za građane Vršca, trudimo se da se svojim sugrađanima pružimo podršku i kroz različite društveno-odgovorne aktivnosti. Naš stav je da su uspešni poslovni sistemi ogledalo zdrave lokalne zajednice, pa tako bilo da su u pitanju kulturne manifestacije, podrška zdravstvenom sistemu, sportski događaji ili direktna pomoć pojedincima, tu smo da oslušnemo potrebe svojih sugrađana i pomognemo koliko je u našoj moći.
Ove mere nisu samo deo naše poslovne strategije, već su integralni deo identiteta naše kompanije. Smatramo da je odgovorno poslovanje ključno za izgradnju poverenja kupaca, zaposlenih i zajednica u kojima poslujemo.
Naslovna footgrafija: Privatna arhiva