Više od 11 000 limenki sakupljeno u okviru programa “Svaka limenka se računa” na Green Exit-u u sklopu Exit festivala 2023. godine u Novom Sadu
Tokom četiri dana trajanja Exit festivala, počevši od 13. jula 2023, u sklopu programa Green Exit, održana je velika reciklažna kampanja pod nazivom “Svaka limenka se računa“. Akciju su organizovali Recan fondacija i kompanija Ball Packaging, a rezultat je bio sakupljanje impresivne brojke od preko 11 000 praznih limenki za piće. Ova cifra predstavlja trostruko povećanje u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući implementaciji najnovijeg digitalnog sistema za prikupljanje iskorišćene aluminijumske ambalaže za piće. Ova kampanja ima za cilj podizanje svesti o važnosti reciklaže i zaštiti životne sredine.
“Limenke su najviše reciklirana ambalaža na svetu, čak 73% u Evropi. Međutim, taj procenat bi mogao da dostigne 100%. Najmanji procenat recikliranih limenki odnosi se na one koje se koriste ‘on the go’ ili tokom raznih okupljanja mladih na otvorenom. Upravo zato smo pokrenuli projekat ‘Svaka limenka se računa’, jer želimo da pokažemo da je reciklaža moguća i neophodna”, izjavio je Nemanja Marjanović, koordinator projekta ispred Recan fondacije. On je dodao: “Pravilno odlaganje ambalaže je prvi korak ka očuvanju životne sredine, a reciklaža je neophodan preduslov za očuvanje naše planete.”
Akcija prikupljanja iskorišćene aluminijumske ambalaže sprovedena je unutar Petrovaradinske tvrđave. Na licu mesta bilo je prisutno 20 promotera s 10 rančeva u kojima su posetioci mogli da odlože iskorišćene limenke za piće. Promoteri su bili opremljeni digitalnim skenerima kojima su štampali vaučere, koje su odgovorni posetioci mogli da iskoriste na pet različitih punktova za zamenu nagrade. Sve ovo doprinelo je velikoj količini sakupljene aluminijumske ambalaže.
Recan fondacija i projekat “Svaka limenka se računa” već 17 godina za redom učestvuju na Exit festivalu, promovišući reciklažu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine. Ove godine, kao i prethodnih, organizovane su mnogobrojne aktivnosti, uključujući postavljanje Pixelate, Xo Box-a i slova sa brojačem “I Love Music”, u koja su posetioci mogli da ubace prazne limenke. Ovakav kreativan pristup inspirisao je publiku da se priključi procesu reciklaže i doprinese očuvanju životne sredine.
Foto: Marina Bugarčić