Juče je na svečanom događaju, uz prethodno održan Sustainability forum, predstavljen jubilarni, deseti po redu Izveštaj o održivom poslovanju kompanije Coca-Cola HBC Srbija, a treći kojim su obuhvaćeni i podaci kompanije Bambi. U Izveštaju se naglašava i da su sva pakovanja proizvoda ove dve kompanije reciklabilna.
Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su svoj Izveštaj o održivom poslovanju za 2022. godinu pod nazivom “Održivost – snaga koja pokreće zajedničke promene”. Ovaj izveštaj predstavlja deseti po redu izveštaj kompanije Coca-Cola HBC Srbija i treći koji uključuje podatke o kompaniji Bambi.
U današnjem svetu, gde se suočavamo sa sve većim ekološkim i društvenim izazovima, ove kompanije nastavljaju da se posvećeno brinu o svojim zaposlenima, partnerima, zaštiti životne sredine i uticaju na zajednice. Transparentno komuniciraju ostvarene rezultate kako bi pokazali svoj napredak.
„U protekloj deceniji smo hrabro kročili putem održivosti, na kojem postižemo značajan napredak u ključnim parametrima, kao što su ušteda vode, energije, smanjenje emisije CO2. Ipak, u održivosti vidimo više od toga, vidimo snagu koja „otključava“ potencijal naših ljudi. Kao pojedinci i kolektiv, rastemo na ovom putu, ali podržavamo i ljude izvan naše organizacije da rastu. Ponosan sam na naše projekte za mlade, Coke Summership i Podrška mladima, kao i program dodele 25 stipendija najboljim studentima iz cele Srbije. Uz snažna partnerstva, nastavljamo putem održivosti, zajedno kreirajući svet koje će buduće generacije s ponosom naslediti”, poručio je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora i dodao da je kompanija u 2022. godini otvorila novu punionicu u opštini Kučevo, što je investicija vredna 5 miliona evra, uz 50 novih radnih mesta.
Primena inovativnih mera i tehnologija dovela je do značajnog napretka u ključnim indikatorima. Obe kompanije su ostvarile značajna smanjenja potrošnje vode i energije tokom proteklih godina.
Kompanije koriste električnu energiju dobijenu iz obnovljivih izvora, a Coca-Cola HBC Srbija je smanjila potrošnju energije za 59% po litru proizvedenog pića u proteklih 15 godina.
Kompanija Bambi je postigla značajan uspeh u tretmanu otpada, gde se 98% otpada koji se generiše na lokaciji fabrike zbrinjava kroz različite vidove tretmana, dok kompanija Coca-Cola HBC Srbija reciklira ili na drugi način ponovo koristi 99% otpada koji nastaje u fabrikama.
Kompanija Coca-Cola HBC Srbija je smanjila potrošnju vode za 54% po litru proizvedenog pića u poslednjih 15 godina, dok je kompanija Bambi ostvarila smanjenje od 48% po toni proizvoda tokom poslednjih 10 godina
Sva pakovanja proizvoda ovih kompanija su reciklabilna, što znači da ih je moguće reciklirati. Kompanija Coca-Cola HBC Srbija je u prethodnoj godini primenila dve nove inovacije na pakovanjima kako bi smanjila potrošnju plastike i omogućila lakše sakupljanje i reciklažu. Ove inicijative uključuju KeelClip kartonski poklopac za grupisane limenke i pričvršćene čepove.
“Kao lider u konditorskoj industriji snažno smo posvećeni ostvarivanju pozitivnog uticaja na lokalnu zajednicu u kojoj poslujemo. Želeo bih da istaknem dve najveće investicije tokom prethodne godine – otvaranje Centra za istraživanje i razvoj, laboratorije znanja u koju smo uložili 2.3 miliona evra, dok je druga važna investicija otvaranje reciklažnog ostrva, veličine 500 m2, na kome je moguće prikupiti 30 različitih vrsta otpadnih materijala koji se generišu u našoj fabrici. U godini za nama pažljivo smo pratili navike potrošača i dodatno razvili naš veganski portfolio, zdravije opcije i po prvi put lansirali proizvod bez glutena” rekao je na predstavljanju Izveštaja Ognjen Lazić, direktor marketinga i Commex-a kompanije Bambi.
Pored fokusiranja na održivost, kompanije su takođe posvećene podršci zajednici. U 2022. godini su uložile 340.000 evra u lokalne zajednice i donirale preko 200.000 litara i 16 tona proizvoda. Zaposleni u kompanijama su takođe volontirali 1.500 sati tokom radnog vremena. Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi sarađuju sa velikim brojem kupaca i domaćih dobavljača, pri čemu većinu budžeta za nabavke usmeravaju ka domaćim dobavljačima.
Obe kompanije su organizovale Sustainability forum, koji je okupio partnere iz različitih sektora radi razmene mišljenja i ideja o održivom poslovanju u narednoj deceniji koristeći inovativne metode i alate.
Izveštaj o održivom poslovanju je usklađen sa najzastupljenijom svetskom metodologijom u ovoj oblasti – Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija u vezi sa izveštavanjem o napretku.
Preuzmite kompletan Izveštaj o održivom poslovanju 2022
Izvor: Coca-Cola HBC Srbija/Bambi
Fotografije: Coca-Cola HBC Srbija i Bambi